Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60974
Назва: Готовність майбутніх психологів до роботи з дітьми з обмеженими можливостями здоров'я
Інші назви: The readiness of future psychologists for the work with children with disabilities
Автори: Ісаєвич, Світлана Іванівна
Заболотна, Наталія Михайлівна
Омелянська, Вікторія Іллівна
Ключові слова: інклюзивна освіта, діти з обмеженими можливостями здоров’я (діти з ОМЗ), психологічний супровід, соціалізації, компетенції, inclusive education, children with special educational needs, psychological support, socialization, competences
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Ісаєвич С. І., Заболотна Н. М., Омелянська В. І. Готовність майбутніх психологів до роботи з дітьми з обмеженими можливостями здоров'я. / С. І. Ісаєвич, Н. М. Заболотна, В. І. Омелянська. // Габітус – 2023. – № 49. – С. 47-51
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено дослідженню готовності майбутніх психологів до роботи з дітьми з обмеженими можливостями здоров'я. Проведено аналіз умов, що сприяють успішній соціалізації дітей з ОМЗ в освітньому просторі інклюзивної школи, і професійних компетенцій, сформованих у студентів у процесі навчання в університеті, необхідних для роботи з дітьми даної категорії. Володіння психологом професійними знаннями, вміннями та навичками щодо роботи з дітьми з обмеженими можливостями здоров'я визначає готовність його до психологічної діяльності та професійного спілкування. Компетентність студентів, майбутніх психологів, що відноситься до взаємодії з усіма учасниками інклюзивного процесу, включає такі компоненти: когнітивний (система знань студентів про інклюзивну освіту, про особливості дітей з ОМЗ; про особливості спілкування з дітьми, їхніми батьками в умовах інклюзії; методична підготовка до інклюзії, робота з учнями з ОМЗ); мотиваційний (система гуманістичних цінностей, що відповідають принципам інклюзивної освіти); поведінковий (володіння навиками комунікації з різними учасниками інклюзивної освіти; володіння методами, формами, прийомами та психотехнікою роботи в умовах інклюзивного процесу). Необхідним етапом у період проходження студентами практики є включення до її змісту психологічних завдань, пов’язаних з аналізом ситуацій спілкування з дитиною з обмеженими можливостями здоров’я, спостереження за ситуаціями за особливостями проведення занять в умовах інклюзивної освіти. Становлення професійної компетентності майбутніх психологів в інноваційних умовах вищої професійної освіти буде успішним, якщо застосувати міждисциплінарний підхід до даної проблеми.
The article is dedicated to the investigation of the readiness of future psychologists for the work with children with disabilities. It analyzes conditions leading to successful socialization of children with special educational needs in the educational space of an inclusive school and studies professional competences, acquired by the students in the learningprocess at the university, which are necessary to work with children of this category. The competence of students future teachers connected with interaction between all participants of the inclusive process includes the following components: cognitive component (the system of students knowledge about inclusive education; about the peculiarities of children with special educational needs; about the specific features of communication with children, their parents in conditions of inclusion; methods training for work with children with special educational needs); motivation component (system of humanistic values, corresponding to the principles of inclusive education); tolerance aims; psychological preparation of a person to work in the conditions of inclusive education); behavioral component (having skills of communication with different participants of inclusive education; mastery of methods, forms and techniques of pedagogical working the conditions of inclusive education). Introduction into the content of practice of psychological tasks connected with the analysis of situations of communication with the child with special educational needs and the situation of observation of the peculiarities of conducting classes in the conditions of inclusive education is a necessary stage of students pedagogical practice.
Опис: DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208.2023.49.7
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60974
ISSN: 2663-5208
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри психології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ.pdf198.33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.