Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61052
Title: Наукові підходи до формування дієвої системи маркетингу у сфері аграрного розвитку
Other Titles: Scientific approaches to the formation of an effective marketing system in the field of agricultural development
Authors: Газуда, Леся Михайлівна
Волощук, Надія
Матієга, О.
Keywords: система маркетингу, сфера аграрного розвитку, маркетингова стратегія, потенційні можливості підприємства, marketing system, sphere of agricultural development, marketing strategy, potential opportunities of the enterprise
Issue Date: 2021
Citation: Газуда Л., Волощук Н., Матієга О. Наукові підходи до формування дієвої системи маркетингу у сфері аграрного розвитку. Проблеми агропромислового комплексу Карпат: Міжвідомчий тематичний науковий збірник. Закарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція НААН. 2021. Вип. 29-30. С. 156–161.
Series/Report no.: Проблеми агропромислового комплексу Карпат;
Abstract: У статті узагальнено науково-теоретичні засади організації системи маркетингу й формування маркетингової стратегії суб’єкта господарювання, що базуються на спеціальних знаннях, використання яких у процесі здійснення маркетингової діяльності уможливлюють задіяння потенційних можливостей підприємства до вибору оптимального варіанту маркетингової концепції і окреслення вагомих складових і елементів залучених у процес здійснення маркетингу. Зумовлюється необхідність постійного моніторингу й використання у процесі маркетингу спеціальних маркетингових дослідних методик, інноваційних знань, що в сукупності сприятиме удосконаленню процесу маркетингу і дасть можливість накопичувати інформацію щодо потреб споживчого ринку. Цей процес є безперервним, з огляду на те, що підприємець має на меті забезпечення результативності й прибутковості власної діяльності. При цьому зазначені знання потребують постійного їх накопичення й розширення в плані їх змістовного інноваційного наповнення. Обґрунтовано сутнісні характеристики системи маркетингу й відмічено необхідність орієнтування її на споживача, задоволення його потреб й узгодження потенційних можливостей підприємства у процесі їх забезпечення в умовах конкурентного середовища і зовнішніх впливів. Наголошено на тому, що наукові підходи до тлумачення категорії маркетингової стратегії передусім зводяться до сутнісного його розуміння як комплексного поєднання організаційно-управлінських рішень, окреслених принципів задіяння яких у процесі маркетингу дає можливість досягти мети підприємства й збалансувати можливості виробництва й потреби ринку. У процесі дослідження виявлено, що вагомого значення при формуванні маркетингової стратегії відіграє філософський підхід до розкриття її сутнісних особливостей, оскільки поєднує як концентрацію зусиль спрямованих на швидке реагування стосовно змінності середовища, так і адаптацію функціонування підприємства з метою досягнення його стратегічної мети. Крім цього, формування бізнес-філософії в межах маркетингової організації дає дієві результати господарської діяльності в цілому.
The article summarizes the scientific and theoretical foundations of the marketing system and the formation of marketing strategy of the business entity, based on the special knowledge, the use of which in the marketing process allows to use the potential of the company to choose the best marketing concept and outline important components and elements involved. in the process of marketing. There is a need for constant monitoring and use in the marketing process of special marketing research techniques, innovative knowledge, which together will help to improve the marketing process and provide an opportunity to accumulate information about the needs of the consumer market. This process is continuous, considering that the entrepreneur aims to ensure the effectiveness and profitability of his or her own activity. At the same time, this knowledge needs to be constantly accumulated and expanded in terms of their meaningful innovative content. The essential characteristics of the marketing system have been substantiated and the necessity of its orientation on the consumer, satisfaction of his needs and coordination of potential possibilities of the enterprise in the process of their provision in the conditions of competitive environment and external influences has been noted. It has been emphasized that scientific approaches to the interpretation of the category of marketing strategy are primarily reduced to its essential understanding as a comprehensive combination of organizational and managerial decisions, outlined principles, the use of which in the marketing process allows to achieve goals and balance production and market needs. The study found that the philosophical approach to the disclosure of its essential features plays an important role in the formation of marketing strategy, as it combines the concentration of efforts to respond quickly to changing environments and adaptation of the enterprise to achieve its strategic goal. In addition, the formation of business philosophy within the marketing organization gives effective results of economic activity in general.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61052
Appears in Collections:500Наукові публікації кафедри економіки, підприємництва та торгівлі

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21.pdf292.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.