Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61231
Title: Особливості лексичних інновацій ділової сфери у медійному дискурсі
Other Titles: Business lexical innovations peculiarities in media discourse
Authors: Ведь, Т. М.
Лютвієва, Я. П.
Полежаєва, О. В.
Keywords: лексичні інновації, неологізми, нові слова, ділова лексика, англомовна лексика, медійний дискурс, lexical innovations, neologisms, new words, business lexis, English lexis, media discourse
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Ведь, Т. М. Особливості лексичних інновацій ділової сфери у медійному дискурсі / Т. М. Ведь, Я. П. Лютвієва, О. В. Полежаєва // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 21. – С. 117–124. – Бібліогр.: с. 123–124 (17 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/21/part_1/21.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Стаття присвячена вивченню особливостей лексичних інновацій ділової сфери використання у медійному дискурсі. Швидкі зміни у соціальному житті людей, використання комп’ютерних технологій, всесвітня пандемія COVID-19 та її наслідки забезпечують плідне підґрунтя для появи нової лексики – лексичних інновацій. Методологія дослідження. На початковому етапі дослідження використовувалися методи цілеспрямованої вибірки, узагальнення та систематизації у роботі з теоретичним матеріалом. Метод класифікації допоміг систематизувати матеріал при розв’язанні кожного із завдань. Результати аналізу були узагальнені й представлені в тексті статті з використанням сукупності прийомів описового методу. У роботі визначено, що лексичні інновації це це лексичні одиниці, які отримали нове значення й не увійшли до активного вжитку. Визначено, що розпочинати вивчення нових слів необхідно з того, щоб зрозуміти їх тлумачення. У статті надано пояснення головних лексичних інновацій ділової сфери останніх років. Серед особливостей нової ділової лексики у дослідженні виокремлено лексико-семантичні ознаки та принцип словотвору. З’ясовано, що серед ділових лексичних інновацій за лексико-семантичними особливостями переважають слова на позначення понять, що мають як новий зміст та і форму, це власне неологізми. За словотвірною будовою серед можливих способів словотворення найбільш продуктивними способами творення лексичних інновацій ділової сфери являються іменні словосполучення та скорочення-телескопізми; найменш продуктивними виявилися способи творення фонологічних лексичних інновації, та інновацій створених шляхом повтору або редуплікації, чергування звуків та перенесення наголосу. Лексичні інновації ділової сфери англомовного медіа-дискурсу охоплюють широкий спектр понять та явищ з економіки, політики, фінансів, ділового мовлення, працевлаштування, робочого середовища та ін. Тому, вони потребують глибокого вивчення з метою визначення змін та тенденцій у подальшому розвитку словотворчої системи англійської мови. Перспектива дослідження полягає в дослідженні перекладознавчого аспекту лексичних інновацій ділової сфери вживання.
The article is devoted to the study of the peculiarities of lexical innovations of business sphere of use in media discourse. Rapid changes in people's social life, the use of computer technology, the worldwide pandemic COVID-19 and its consequences provide a fruitful basis for the emergence of new vocabulary - lexical innovations. Research Methodology. At the initial stage of the research methods of purposive sampling, generalisation and systematisation were used in working with theoretical material. The classification method helped to systematise the material in each of the tasks. The results of the analysis were summarised and presented in the text of the article using a set of methods of descriptive method. It has been defined in the work that lexical innovations are lexical units which have acquired new meaning and have not come into active use. It is defined that the beginning of the study of new words is necessary in order to understand their meaning. The article explains the main lexical innovations of the business sphere in recent years. Among the features of new business vocabulary, the study singles out lexical-semantic features and the principle of word formation. It has been found that among business lexical innovations on lexical-semantic features, the words on denotation of the concepts having both new content and form prevail, they are neologisms proper. As to the word-formation structure, among possible ways of word-formation the most productive ways of creation of lexical innovations of business sphere are nominal word combinations and abbreviations-telescopisms; the least productive are ways of creation of phonological lexical innovations and innovations created by repetition or reduplication, alternation of sounds and accentuation transfer. Lexical innovations in the business sphere of English-language media discourse cover a wide range of concepts and phenomena on economics, politics, finance, business speech, employment, working environment, etc. Therefore, they require in-depth study in order to identify changes and trends in further development of the English word-formation system. The prospect of the study is to investigate the translation aspect of business lexical innovations.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61231
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 21 Том 1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОСОБЛИВОСТІ ЛЕКСИЧНИХ ІННОВАЦІЙ ДІЛОВОЇ СФЕРИ.pdf458.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.