Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61251
Title: Передумови розвитку полікультурної освіти дітей та молоді на Закарпатті другої половини ХІХ ст. - першої половини ХХ ст.
Other Titles: PREREQUISITES FOR THE DEVELOPMENT OF POLYCULTURAL EDUCATION OF CHILDREN AND YOUTH IN TRANSCARPATIA IN THE SECOND HALF OF THE 19TH CENTURY – FIRST HALF OF THE 20TH CENTURY
Authors: Васьків, Сільва
Keywords: полікультурна освіта, міжкультурне суспільство, Закарпатська область, етнічний склад населення, релігійні громади
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Васьків С. Т. Передумови розвитку полікультурної освіти дітей та молоді на Закарпатті другої половини ХІХ ст. - першої половини ХХ ст. Інноваційна педагогіка. Випуск 67 Т.1. Видавничий дім “Гельветика”, 2024. С.57-60.
Series/Report no.: Інноваційна педагогіка.;Випуск 67 Т.1.
Abstract: У статті проаналізовано особливості формування полікультурної освіти у історичному контексті в поліетнічному регіоні. Оцінено передумови розвитку полікультурної освіти дітей та молоді на Закарпатті другої половини ХІХ – першої половини ХХ століття. Проаналізовано державну політику Австро-Угорщини та Чехословаччини в галузі освіти та культури за досліджуваний період. Державна політика може сприяти розвитку полікультурної освіти або обмежувати його. За часів Австро-Угорщини відбувалась “мадяризація” освітнього процесу, держава підтримувала школи з угорською мовою навчання, при цьому мало звертали увагу на школи з іншими мовами навчання. Вони існували тільки за умови сприяння місцевої влади або релігійних конфесій. За часів Чехословаччини розпочалася реформа системи освіти на Закарпатті. Влада спрямовувала зусилля на створення багатокультурного освітнього середовища, активно вивчалась рідна мова поряд з іншими мовами. Заклади освіти різних рівнів повинні були враховувати інтереси різних етнічних груп, що сприяло розвитку полікультурної освіти дітей та молоді. Оцінено етнічний склад населення Закарпаття за обраний період, визначено його роль у розвитку полікультурної освіти. На території регіону довгий час співіснували українці, угорці, румуни, словаки, євреї, роми та інші етнічні групи. Різноманітний етнічний склад населення став одним з головних чинників розвитку полікультурної освіти в межах регіону. Кожна етнічна групи мала власні традиції в галузі освіти та культури. Це сприяло взаємовпливу та обміну знаннями і культурними традиціями між етнічними групами населення, вихованню поваги серед дітей та молоді до інших культур та традицій. Досліджено релігійний склад населення регіону другої половини ХІХ – першої половини ХХ століття та визначено вплив релігійних конфесій на освітній процес в Закарпатті і на формування полікультурної освіти. При церквах окремих конфесій відкривались школи з різними мовами навчання, які сприяли розвитку полікультурної освіти регіону
The article analyzes the peculiarities of the formation of multicultural education in the historical context. The prerequisites for the development of multicultural education of children and youth in Zakarpattia in the second half of the 19th – the first half of the 20th century have been evaluated. The state policy of Austria-Hungary and Czechoslovakia in the field of education during the studied period is analyzed. In Austria-Hungary, the educational process was being “maderized”. Under the rule of Czechoslovakia, the reform of the education system in Transcarpathia began. The authorities directed efforts to create a multicultural educational environment. Educational institutions had to take into account the interests of different ethnic groups. The ethnic composition of the population of Transcarpathia for the selected period was evaluated, and its role in the development of multicultural education was determined. Ukrainians, Hungarians, Romanians, Slovaks, Jews, Roma and other ethnic groups coexisted on the territory of the region for a long time. The diverse ethnic composition of the population became one of the main factors of its development within the region. The religious composition of the population of the region in the second half of the 19th – the first half of the 20th century was studied, and the influence of religious denominations on the educational process in Transcarpathia was determined. Schools of various denominations were opened at the churches, which contributed to the development of multicultural education in the region. Religious diversity created a unique interfaith context, and the interaction of different religions promoted cultural exchange and mutual understanding among different ethnic groups in Transcarpathia
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61251
ISSN: 2663-6085
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf206.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.