Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61318
Назва: | Methodological approaches as a scientific basis for creating a pedagogical concept of distance learning organization in higher education institutions |
Автори: | Fabian, Myroslava Фабіан, Мирослава Петрівна Onofriichuk, Liudmyla Teplova, Olena Priadko, Olena Bilanych, Halyna |
Ключові слова: | educational system, educational institutions, technology, educational process |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Malque Publishing |
Бібліографічний опис: | Fabian, M., Onofriichuk, L., Teplova, O., Priadko, O., Bilanych, H. Methodological approaches as a scientific basis for creating a pedagogical concept of distance learning organization in higher education institutions. / M. Fabian, L. Onofriichuk, O. Teplova, O. Priadko, H. Bilanych // Multidiscip. Rev. (2023) 6(spe), e2023spe018 |
Короткий огляд (реферат): | The article examines e-learning as a special form of education and a pedagogical system based on the use of digital technologies. The content of the structural components of e-learning at universities is a pedagogical system that includes goals, means of communication, content of educational information, and subjects of the educational process. with guaranteed achievement of results as a system-forming factor. The following features of the means of communication between the subjects of the educational process are taken into account: students, teachers, tutors, specialist experts, resource developers (designers of pedagogical situations) and their functions. Scientific, methodological and technological support for achieving the desired result of e-learning at universities has been built, taking into account the individual needs of students, expanding the functions of teachers and implementing educational information through digitalization. A diagnostic toolkit has been developed for conducting a predictive pedagogical examination to develop, clarify and adjust students’ individual educational trajectories, taking into account expert opinions. |
Опис: | DOI 10.31893/multirev.2023spe018 |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61318 |
ISSN: | 2595-3982 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри англійської філології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Scopus 2.pdf | 490.73 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.