Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61339
Title: ОСОБЛИВОСТІ УПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ-ВИКЛАДАЧІВ
Other Titles: PECULIARITIES OF THE IMPLEMENTATION OF INNOVATIVE TEACHING METHODS IN THE PROCESS OF TRAINING FUTURE COACHES-TEACHERS
Authors: Хома, Тетяна Василівна
Товт, Валерій Адальбертович
Keywords: Інноваційні методи роботи та їх вплив на результативність навчання, Інноваційні методи, тренер-викладач, лекційно-практичні заняття, фахова підготовка
Issue Date: 2024
Publisher: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Citation: Хома Т. Особливості упровадження інноваційних методів навчання у процесі підготовки майбутніх тренерів-викладачів / Тетяна Хома, Валерій Товт // «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка». Вип. № 72 том 3, 2024 р.  С.309-313.
Series/Report no.: Вип. 72, Том 3;
Abstract: У статті закцентовано увагу на підготовці компетентних фахівців – майбутніх тренерів-викладачів до активного впровадження набутих умінь і навичок у професійній діяльності. Зазначено на важливості тренувального процесу, виокремлення його етапів з урахуванням вікових особливостей студентської молоді. Окреслено шляхи упровадження як традиційних, так й інноваційних методів навчання, спрямованих на формування професійної компетентності бакалаврів з фізичної культури і спорту. Проаналізовано сучасні наукові дослідження з означеної проблеми, в яких висвітлено підходи до організації освітнього процесу підготовки майбутніх тренерів-викладачів, застосування інноваційних методів роботи та їх вплив на результативність навчання. З’ясовано, що в основі підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту повинна переважати практична спрямованість завдань, моделювання ситуацій, розв’язання педагогічних задач, пов’язаних із професійною діяльністю. Метою статті є характеристика особливостей упровадження інноваційних методів навчання у процесі підготовки майбутніх тренерів-викладачів. За основу організації освітнього процесу взято зміст Стратегії розвитку фізичної культури і спорту на період до 2028 року та освітньо-професійну програму «Фізична культура і спорт» підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю Фізична культура і спорт. Проаналізовано вимоги, що ставляться до професії тренера, вказано на фахові компетентності, якими повинен володіти майбутній фахівець. Запропоновано під час викладання фахових дисциплін впровадження лекції-візуалізації, бінарної лекції та інсерт-лекції, охарактеризовано їх. Зосереджено увагу на залученні здобувачів до роботи в мікрогрупах у процесі проведення практичних занять. Описано використання методів «тематичної піраміди», «карти пам’яті», «5 запитань». Перспектива подальших досліджень вбачається у впровадженні на заняттях методу моделювання та визначенні його впливу на результативність успішності здобувачів вищої освіти спеціальності Фізична культура і спорт.
Description: The article focuses on the preparation of competent specialists in particular future coaches-teachers for the active implementation of the acquired abilities and skills in professional activities. The importance of the training process, the identification of its stages, taking into account the age characteristics of student youth, is noted. Ways of implementing both traditional and innovative teaching methods aimed at forming the professional competence of bachelors in physical culture and sports are outlined. Modern scientific research on the specified problem is analyzed, which highlights approaches to the organization of the educational process of training future coaches-teachers, the use of innovative work methods and their impact on the effectiveness of training. It was found out that the priority in the training of future specialists in physical culture and sports should be the practical orientation of tasks, modeling situations, solving pedagogical problems related to professional activity. The purpose of the article is to characterize the features of the implementation of innovative teaching methods in the process of training future coaches-teachers. The basis of the organization of the educational process is the content of the Strategy for the Development of Physical Culture and Sports for the period until 2028 and the educational and professional program "Physical Culture and Sports" for the preparation of first (bachelor's) level higher education graduates in the specialty of Physical Culture and Sports. The requirements related to the profession of a coach are analyzed; the professional competences that a future specialist must possess are indicated. During the teaching of the disciplines, the implementation of lecture-visualization, binary lecture and insert-lecture was proposed, and they were characterized. Attention is focused on engaging students to work in micro groups in the process of conducting practical classes. The use of the "thematic pyramid", "memory map", "5 questions" methods is described. The prospect of further research can be seen in the implementation of the modeling method in classes and the determination of its impact on the performance of students of higher education majoring in Physical Culture and Sports.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61339
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичного виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття 49.pdf313.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.