Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61370
Title: Створення конкурентного ринку твердого біопалива: роль системи електронної торгівлі та публічних закупівель
Other Titles: Creating a competitive market for solid biofuels: the role of the electronic trading system and public procurement
Authors: Малолітнева, В. К.
Keywords: відновлювальні джерела енергії, біомаса, біопаливо, система електронної торгівлі твердим біопаливом, публічні закупівлі, «зелені» публічні закупівлі, замовник, сталий розвиток, renewables, biomass, biofuel, electronic trade system of solid biofuels, public procurement, «green» public procurement, contracting authority, sustainable development
Issue Date: 2022
Citation: Малолітнева В. К. Створення конкурентного ринку твердого біопалива: роль системи електронної торгівлі та публічних закупівель/В. К. Малолітнева //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), Д Сидоренко С. Г.. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2022. – №5. – С. 144-153. – Бібліогр.: с. 150-153 (53 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/270156/265513
Abstract: Стаття є продовженням серії наукових робіт, присвяченим проблемам правового регулювання створення та функціонування системи електронної торгівлі твердим біопаливом як засобу активізації виробництва біопалива, а також забезпечення сталого розвитку. Окрему увагу приділено питанням участі у електронній системі торгівлі замовників у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», що вимагає чіткого визначення, оскільки існування двох паралельних ринків торгівлі значними обсягами твердого біопалива може призвести до нівелювання ідеї та цілі створення електронної системи торгівлі. Деталізовано категорії замовників, для яких доцільно передбачити обов’язок закуповувати встановлений відсоток твердого біопалива у системі електронної торгівлі. Запропоновано, щоб такий обов’язок розповсюджувався на замовників у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», які через особливу сферу, в якій вони здійснюють свою діяльність, систематично придбавають великі обсяги твердого біопалива, а саме: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання відповідно до п. 4, ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі», які здійснюють діяльність у сфері забезпечення виробництва, транспортування і постачання теплової та електричної енергії споживачам, питної води, функціонування централізованого водовідведення і відповідають встановленим Законом ознакам. Враховуючи зобов’язання України в межах Угоди про асоціацію з ЄС, а також необхідність забезпечення відповідності Цілям сталого розвитку, доведено доцільність поступового за-провадження «зелених» публічних закупівель твердого біопалива, беручи до уваги той факт, що певні обсяги біопалива будуть придбаватись такими категоріями замовників в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», як органи державної та місцевої влади і юридичні особи, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, саме в системі публічних закупівель. Наголошено на проблемних аспектах зареєстрованого проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку електронної торгівлі альтернативними видами палива» No 8052, який наразі знаходиться на розгляді Верховної Ради України.
The article is a part of a series of works dedicated to the problems of legal regulation of the creation and functioning of the system of electronic trade in solid biofuel as a tool of intensifying the production of biofuel, as well as ensuring sustainable development. Special consideration is given to the issue of participation in the electronic trading system of contracting authorities within the meaning of the Law of Ukraine «On Public Procurement», which requires a clear definition, since the existence of two parallel markets for trading significant volumes of solid biofuel can lead to the leveling of the idea and purpose of creating an electronic trading system. The categories of contracting authorities for which it is expedient to provide the obligation to purchase a set percentage of solid biofuel in the electronic trade system are detailed. It is proposed that such an obligation should be extended to contracting authorities within the meaning of the Law of Ukraine «On Public Procurement» who, due to the special sphere in which they carry out their activities, systematically purchase large volumes of solid biofuel, namely: legal entities in accordance with clause 4, part 1 of article 2 of the Law of Ukraine «On Public Procurement», which carry out activities in the field of ensuring the production, transportation, and supply of thermal and electrical energy to consumers, drinking water, functioning of centralized drainage and meet the characteristics established by the Law. Taking into account the obligations of Ukraine within the framework of the EU-Ukraine Association Agreement, as well as the need to ensure compliance with the Sustainable Development Goals, the feasibility of gradually introducing «green» public procurement of solid biofuel has been proven, taking into account the fact that certain volumes of biofuel will be purchased by such categories of contracting authorities in the meaning of the Law of Ukraine «On Public Procurement», as state and local government bodies and legal entities that ensure the needs of the state or territorial community, specifically in the public procurement system. The problematic aspects of the registered draft of the Law of Ukraine «On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine Regarding the Development of Electronic Trade in Alternative Fuels» No. 8052, which is currently under consideration by the Verkhovna Rada of Ukraine, are emphasized.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61370
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
270156-Текст статті-622718-1-10-20221225.pdf230.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.