Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61543
Title: Патологія психіки героїв як прояв "Закону рівноваги" (роман Володимира Винниченка "Рівновага")
Other Titles: Pathology of psychology of characters in thе light of "Law of balance "
Authors: Малиш, Оксана
Issue Date: 2003
Publisher: ПП "Ліра"
Citation: Малиш, О. Патологія психіки героїв як прояв "Закону рівноваги" (роман Володимира Винниченка "Рівновага")/ О. Малиш // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія; збірник наукових праць / В.В. Барчан (гол. ред.), Л.О. Белей, Ю.М. Бідзіля та ін. – Ужгород: Підприємство "Ліра", 2003. – Вип. 7. – С. 69–72. – Бібліогр.: с. 72 (10 назв). – Рез.– англ.
Abstract: Vinnichenko in the novel "Balance" depicts the participants of revolution who after failure of their ideals found themselves in the strange land in the exceptional situation. It helps to understand the psychology of each of them. The characters either display fortitude or break not standing the test. The ideals of the characters of the novel proved to bе illusive and this is indicative of hopelessness of the idea of reconstruction of the world and the very person. The category of balance shows up and it has to reconcile а personality with oneself. Vinnichenko makes the psychological analysis in the novel deeper, he searches new means, peeps in the dark comers of human soul. With the aim of better expressiveness he exaggerates the ugly features of human psychology, tries not to conceal anything telling the truth about а person.
Description: https://drive.google.com/file/d/1lFsHI2wIEk52pgG79qKvdA7jhkSq48MZ/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61543
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 7 – 2003

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тит. Філ. Вип. 7 2003.pdf137.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.