Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61564
Title: Integrated skills in foreign language teaching
Other Titles: Інтегровані навички в навчанні іноземної мови
Authors: Makukhina, S. V.
Keywords: foreign language, integrated skills, communication, interactive techniques, speech activity, іноземна мова, інтегровані навички, комунікація, інтерактивні методи, мовленнєва діяльність
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Makukhina, S. V. Integrated skills in foreign language teaching / S. V. Makukhina // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 2, вип. 21. – С. 78–82. – Бібліогр.: с. 82 (3 назви); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/21/part_2/15.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: The article deals with the foreign languages teaching as an interconnected formation of skills in all types of speech activities. In teaching foreign languages, there are concepts of “an integrated approach to language learning" as an interconnected formation of skills in all types of speech activities. The article is considered five different ways to approach the integration of the four skills. The principal idea here is not to assume that all the techniques should be identified with just one of the four but rather that most successful interactive techniques will include several skill areas. The importance of listening comprehension in language learning is now be quite apparent. There is the ever-present relationship among all four skills, and the necessity authentic, interactive classes to integrate these skills even as there is focus from time to time on the specifics of one skill area. It is noted, that speech processing theory distinguishes between two types of processing in both listening and reading comprehensions. Listening and speaking are two skills that are most widely used for classroom interaction. The article considers different parameters of these two skills, what they are, types of each, issues, and some idea of the kinds of techniques that help to focus on either one or both of them. The attention is drawn to the reading-writing connection. Reading ability is developed in association with writing, listening and speaking activity. It should be noted, that the goals will be best achieved by capitalizing on the interrelationship of skills, especially reading-writing connection. Special attention is paid to reading as a component of general second language proficiency, but only in the perspective of the whole picture of interactive language teaching. Learning a foreign language is an active process of self-development that is connected with creative activity of the students through formation and development of ideas in a foreign language.
Інтеграція у навчанні – це сучасна інноваційна тенденція, викликана самим часом, який вимагає швидко, якісно та ефективно навчитися використовувати комунікацію для громадських та особистих цілей. У статті розглядаються інтегровані навички як засіб моделювання ефективної письмової та усної ділової комунікації. Описано п’ять різних способів підходу до інтеграції чотирьох умінь. Основною ідеєю є те, що всі методи в навчанні іноземної мови не слід ототожнювати лише з одним із чотирьох навичків, інтерактивні методи включатимуть кілька сфер навичок. Існує постійний взаємозв’язок між усіма чотирма навичками та необхідністю автентичних інтерактивних занять. Важливість розуміння аудіювання у вивченні мови зараз стає цілком очевидним. Через аудіювання відбувається засвоєння мовленнєвої сторони мови, що значно полегшує оволодіння говорінням. Навички аудіювання та говоріння тісно переплітаються. Взаємодія між цими двома способами виконання особливо сильно стосується найпопулярнішої категорії дискурсу в професії: бесіди. Навчання читання ставить за мету оволодіння такими уміннями, завдяки яким сприймається необхідна змістовна інформація, а всі супутні мовні та технічні труднощі не перешкоджають перебігу усього процесу. Здатність до читання розвивається у зв’язку з письмом, аудіюванням та усним мовленням. Особлива увага приділяється читанню як складовій загального володіння другою мовою, але лише в ракурсі цілісної картини інтерактивного навчання мови. Навчання письму сприяє формуванню вмінь говоріння і читання, тому для цього виду мовленнєвої діяльності мета навчання полягає не тільки в тому, щоб навчити учнів правопису, але й умінню письмово викладати свої думки. Вивчення іноземної мови – це активний процес саморозвитку, пов’язаний з творчою діяльністю учнів через формування та розвиток уявлень про іноземну мову.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61564
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 21 Том 2 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
INTEGRATED SKILLS IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING.pdf387.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.