Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61685
Название: Студентський науковий гурток з мови як непрофільної дисципліни: нормативність і практика
Другие названия: Student scientific circle specialized in language as a minor subject: norms and practice
Авторы: Дузь, Л. І.
Ключевые слова: лінгводидактика, мовні потреби вокаліста, іноземний здобувач вищої освіти, Положення про студентський науковий гурток, linguodidactics, professional education needs of singer, foreign students, Norms on student scientific circles
Дата публикации: 2022
Издательство: Видавничий дім "Гельветика"
Библиографическое описание: Дузь, Л. І. Студентський науковий гурток з мови як непрофільної дисципліни: нормативність і практика / Л. І. Дузь // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 22. – С. 160–166. – Бібліогр.: с. 165–166 (23 назви); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/22/part_1/27.pdf
Серия/номер: Закарпатські філологічні студії;
Краткий осмотр (реферат): У статті проведено контрастивне дослідження Положень про студентський науковий гурток, розроблених різнопрофільними ЗВО. Виявлено запрограмований нормативними документами зв'язок студентської науково-дослідницької роботи з профільними дисциплінами та спеціальністю, з науковою діяльністю випускових кафедр. Засвідчено, що у музичному ЗВО мовні дисципліни не входять до переліку профільних, однак для іноземних студентів українська мова є необхідним засобом отримання професійних знань, засобом фахової комунікації та формування професійної майстерності. З урахуванням фахової специфіки та особистісних цілей іноземців конкретизовано діапазон їхніх освітньо-професійних потреб. Доведено, що вирішенню специфічних запитів іноземних студентів-вокалістів сприяє мовний гурток, завдання якого пов'язані з комплексом навчальних дисциплін галузі знань «Культура та мистецтво» (спеціальність «Музичне мистецтво») та «Гуманітарні науки» (спеціальність «Культурологія»). Означено напрями діяльності гуртка «Аналіз пісенно-романсового тексту та літературна творчість», яким в ОНМА імені А. В. Нежданової керує авторка статті. Сформульовано мету гуртка, яка полягає у збагаченні фахових та мовних знань та умінь іноземного студента-вокаліста шляхом залучення його до різноаспектного текстуального дослідження поетичного тексту як основи камерного вокального твору. Продемонстровано можливості фонетико-фонетологічного аналізу, який дозволяє студентам долати орфоепічні труднощі, зосереджуючись на власній артикуляційній базі, здійснюючи порівняльно-фонетологічні спостереження. Наголошено на комплексності гурткової науково-дослідницької роботи, що включає взаємодію з керівником гуртка, опрацювання науково-методичних джерел, системні самоспостереження та їх аналіз на дослідницькій науково-методичній базі. Виявлено, що передумовою емоційно-інтелектуальної залученості іноземців усіх освітньо-кваліфікаційних рівнів до мовної наково-дослідницької проблематики є врахування їхніх реальних фахових потреб. Перспективою проведеного аналізу джерельної бази та власного практичного досвіду визначено розробку проєкту Положення про гурток з мови як непрофільної дисципліни у ЗВО.
A contrastive study of Regulations on student scientific circles which have been issued by higher education institutions with different major subjects has shown an implicated connection of the students’ research activity with their major subjects and specialization as well as the research activity of the chairs and institutes they are graduating from. Musical higher education institutions do not include language disciplines into the list of their major subjects, yet for foreign students, Ukrainian language is a necessary mean needed for achievement of professional knowledges, profession-oriented communication and shaping of professional skills. The analysis of professional specification and personal goals of the foreign students determines the range of their professional education needs. A scientific language circle aims at meeting their needs, interests and inquiries by offering tasks from discipline fields of Arts and Culture (suitable for the students specialized in Musical Performance) and Humanitarian Sciences (suitable for the students of Cultural Sciences). The scientific circle «Analysis of romance song texts and literary activities» at the A. V. Nezhdanova Odesa National Musical Academy which is supervised by the author of this article aims at enrichment of professional as well as linguistic knowledges of foreign vocalist students by initiating their active multi-aspect research work on the poetic text as a basis of a chamber music piece. For instance, phonetic and phonological analysis enables the students to overcome pronunciation problems and to improve their orthoepic skills by focusing on their own basis of articulation and making phonological comparison observations. The research work of the scientific circle includes interaction with the science circle supervisor, work with the academic methodology sources, regular self-observations and their analysis with scientific methods. Consideration of actual professional needs of foreign students of all academic qualification levels is a necessary condition for emotional and intellectual engagement. The existing results of source analysis as well as of own practical experiences allow for creation of a Regulation on student scientific circles on language as a minor subject in a higher education institution.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61685
ISSN: 2663-4899
Располагается в коллекциях:Закарпатські філологічні студії Випуск 22 Том 1 2022

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ГУРТОК З МОВИ.pdf373.7 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.