Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61914
Название: | «Червона» війна В. Борхерта |
Другие названия: | The "Red" war of W. Borchert |
Авторы: | Братиця, Г. Г. |
Ключевые слова: | мовна картина світу, символіка кольору, контраст, індивідуально-авторська картина світу, колорема, linguistic picture of the world, color symbolism, contrast, individual author's picture of the world, colorema |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | Видавничий дім "Гельветика" |
Библиографическое описание: | Братиця, Г. Г. «Червона» війна В. Борхерта / Г. Г. Братиця // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 23. – С. 88–93. – Бібліогр.: с. 93 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/23/part_1/16.pdf |
Серия/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Краткий осмотр (реферат): | Стаття присвячена розгляду колореми „rot“, як елементу індивідуально-авторської картини світу письменника.
Аналіз показує, що кольороназви rot поряд з grau, schwarz, , grün, gelb є одним з основних елементів відтворення
дійсності в художній мовотворчості В. Борхерта. У творчості письменника колір є не лише образотворчим засобом,
це ще й форма національного й індивідуального самовираження автора. Надзвичайні психоемоційні можливості
кольорів сформували основу реалізації інтенцій автора: структури художнього мовлення автора, до складу яких
входять кольороназви, вони є не лише засобом впливу на читача, а й способом членування простору художнього
дискурсу, в якому відображено справжні настрої письменника.
У нашому дослідженні було здійснено суцільну вибірку кольоропозначень з коротких прозових творів В. Борхерта, а також порівняння їх значень у тлумачних словникіах німецької мови. Результати цього аналізу мають на
меті порівняння епідигматичні ознак прикметникових кольороназв (непрямі та символічні значення), що зафіксовані
у словниках, із значеннями, з якими вони вжиті у мовотворчості В. Борхерта.
Такий порівняльний аспект дає змогу визначити ступінь новизни значень назв кольорів, які не є характерними
для німецької мови, і які ми розглядаємо як колірні авторські неологізми (оказіоналізми). Такі колірні оказіоналізми,
як показує наше дослідження, є характерною рисою індивідуально-авторської колірної картини світу В. Борхерта,
що формує базу його індивідуально-авторської картини світу загалом.
Докладно розглядається колорема „rot“ яка є одним з найуживаніших колірним прикметником у прозі та п’єсі
В. Борхерта. Сема «війни» цієї колореми тісно переплетена з двома іншими його семами, що зафіксовані у словниках, а саме- «вогонь» та «кров» та яка, на відміну від традиційного в таких випадках чорного кольору, символізує
ще й «смерть». The article deals with the colorema "rot" as an element of the individual author's picture of the writer's world. The analysis shows that the color names „rot“, along with „grau“, „schwarz“, „grün“, „gelb“ are one of the main elements of the reproduction of reality in the artistic language of W. Borchert. In the writer's work, color is not only a visual medium, it is also a form of national and individual self-expression of the author. The extraordinary psycho-emotional capabilities of colors formed the basis for the realization of the author's intentions: the structures of the author's artistic speech, which include color names, are not only a means of influencing the reader, but also a way of organizing the space of artistic discourse, which reflects the true mood of the writer. In our study, a complete selection of color designations from short prose works by W. Borchert was carried out, as well as a comparison of their meanings in explanatory dictionaries of the German language. The results of this analysis are aimed at comparing the epidigmatic features of adjectival color names (indirect and symbolic meanings) recorded in dictionaries with the meanings with which they are used in W. Borchert's language work. Such a comparative aspect makes it possible to determine the degree of novelty of the meanings of color names, which are not characteristic of the German language, and which we consider as author's color neologisms (occasionalisms). Such color occasionalisms, as our research shows, are a characteristic feature of W. Borchert's individual author's color picture of the world, which forms the basis of his individual author's picture of the world in general. The color colorema "rot" is considered in detail, which is one of the most used color adjectives in W. Borchert's prose and plays. The theme "war" of this colorema is closely intertwined with its two other themes in dictionaries, namely "fire" and "blood", which, unlike the traditional black color in such cases, also symbolizes "death". |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61914 |
ISSN: | 2663-4899 |
Располагается в коллекциях: | Закарпатські філологічні студії Випуск 23 Том 1 2022 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
«ЧЕРВОНА» ВІЙНА В. БОРХЕРТА.pdf | 425.45 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.