Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61917
Title: | Electronic resources as an additional tool for studying German |
Other Titles: | Електронні ресурси як додатковий інструмент для вивчення німецької мови |
Authors: | Vorona, T. O. |
Keywords: | German language, electronic dictionaries, learning a foreign language, mobile applications, німецька мова, електронні словники, вивчення іноземної мови, мобільні додатки |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Vorona, T. O. Electronic resources as an additional tool for studying German / T. O. Vorona // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 23. – С. 102–107. – Бібліогр.: с. 107 (1 назва); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/23/part_1/19.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | Today everyone's life is influenced by scientific and technological progress. So students can receive homework in
Google Class or in the form of a message on one of the social networks. Students actively use their mobile phones to
communicate, search and share information, take photos and videos. Therefore, the question arises about the feasibility
of using mobile phones in the educational process. Apple's release of iPad tablets has led to the emergence of a whole
range of practical applications for their use in the educational process of primary, secondary and higher education, as well
as led to a large number of developments in educational applications for these devices. That is why the question of rational
use of electronic resources for learning foreign languages arises. There are a number of mobile applications that are designed both to learn the basics of the German language and to
deepen existing knowledge. Some applications are designed specifically for children. Everyone can choose an electronic
resource according to age and level of knowledge. Most applications are freely available and can be easily downloaded
to your phone or tablet. The article describes mobile applications such as "Deutsche Welle", "Goethe-Verlag",
"Phase6", "Hallo Deutsch Erwachsene", "DeutschAkademie". In addition, their main functions and possibilities of application
are given.
Mobile applications can be used as additional training. But every day students use printed or electronic dictionaries.
Therefore, the article also points out the advantages and disadvantages of using electronic dictionaries in the process
of learning German. The article contains recommendations for the use of electronic resources in the classroom and for
individual work of students.
In addition, the article highlights the results of the survey, conducted by Koryagina A.Y. and Vorona T.O. – teachers
of the Black Sea National University named after P. Mohyla. Topic of the research is "The use of electronic resources in foreign
language classes. Teacher's opinion. Student's opinion." The survey was conducted among 15 teachers and 103 students.
The results of the study are presented in the form of drawings and diagrams. Сьогодні життя кожної людини знаходиться під впливом науково-технічного прогресу. Так школярі можуть отримують домашні завдання у Google Class або у вигляді повідомлення в одній із соціальних мереж. Студенти активно застосовують свої мобільні телефони для спілкування, пошуку та обміну інформацією, фотозйомок та відеозаписів. Тому постає питання доцільності застосування мобільних телефонів у навчальному процесі. Випуск фірмою Apple планшетів iPad зумовив появу за кордоном цілого практичного напряму щодо їх застосування в навчальному процесі початкової, середньої та вищої шкіл, а також спричинив велику кількість розробок навчальних додатків до цих пристроїв. Саме тому постає питання раціонального застосування електронних ресурсів для вивчення іноземних мов. Існує низка мобільних додатків, які призначені як для вивчення основ німецької мови так і для поглиблення вже існуючих знань. Деякі додатки призначені спеціально для дітей. Кожен може обрати електронний ресурс відповідно до віку та рівня знань. Більшість додатків є у вільному доступі і їх можна легко завантажити на телефон або планшет. В статті поданий опис мобільних додатків таких як „Deutsche Welle“, “Goethe-Verlag”, „Phase6“, „Hallo Deutsch Erwachsene“,“DeutschAkademie”. До того ж наведені їх основні функції та можливості застосування. Мобільні додатки можна використовувати як додаткове тренування. Але щодня студенти користуються друкованими або електронними словниками. Тому у статті також зазначені переваги та недоліки застосування електронних словників у процесі вивчення німецької мови. Стаття містить рекомендації для застосування електронних ресурсів на заняттях і для самостійної роботи студентів. Крім того, у статті висвітлені результати опитування, провели викладачі Чорономорського національного університету ім. П.Могили Корягіна А.Ю. та Ворона Т.О. Тема дослідження: «Застосування електронних ресурсів на заняттях з іноземної мови. Думка викладача. Думка студента.» Опитування проводилося серед 15 викладачів та 103 студентів. Результати дослідження подані у вигляді рисунків та діаграм. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61917 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | Закарпатські філологічні студії Випуск 23 Том 1 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ELECTRONIC RESOURCES AS AN ADDITIONAL TOOL FOR STUDYING GERMAN.pdf | 529.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.