Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61920
Название: | Предикативні прикметники у складі експресивних мовленнєвих актів як тактики реалізації контактно-встановлюючої стратегії |
Другие названия: | Predicative adjectives within expressive speech acts as tactics of contact-establishing strategy |
Авторы: | Дейчаківська, О. В. |
Ключевые слова: | предикативні прикметники, мовленнєвий акт, комплімент, похвала, контактно-встановлююча стратегія, predicative adjectives, speech act, compliment, praise, contact-establishing strategy |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | Видавничий дім "Гельветика" |
Библиографическое описание: | Дейчаківська, О. В. Предикативні прикметники у складі експресивних мовленнєвих актів як тактики реалізації контактно-встановлюючої стратегії / О. В. Дейчаківська // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 23. – С. 118–121. – Бібліогр.: с. 121 (11 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/23/part_1/22.pdf |
Серия/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Краткий осмотр (реферат): | В статті проаналізовано функціонування предикативних прикметників у складі мовленнєвих актів комплімента,
похвали та вдячності як тактик реалізації контактно-встановлюючої стратегії. Дослідження проведено на матеріалі
сучасного англомовного дискурсу.
Розглянуто існуючі стратегії позитивної та негативної ввічливості, тактиками яких виступають експресивні мовленнєві акти. Контактно-встановлююча стратегія віднесена до стратегій позитивної ввічливості поряд із стратегією
інтимізації та стратегією збереження « обличчя» співрозмовника.
Дано визначення контактно-встановлюючої стратегії, засобами реалізації якої виступають предикативні прикметники моделі Vcop + Adj у складі експресивних мовленнєвих актів. Адресант контактно-встановлюючої стратегії демонструє розуміння, солідарність та підтримку співрозмовника, без чого неможливо досягти гармонійного
спілкування. Метою контактно-встанолюючої стратегії є встановлення та підтримка контакту щляхом висловлення
компліменту, похвали, вдячності.
З’ясовано, що найчастіше дана стратегія використовується адресантом шляхом вживання мовленнєвого акту
«комплімент», за яким щодо частотності слідує похвала. При цьому комплімент може виступати як ініціальним так
і реагуючим актом,тоді як похвала – ініціальним, який відкриває комунікацію і стимулює продовження дискурсу.
Щодо предикативних прикметників, які вживаються для реалізації контактно-встановлюючої стратегії, то
у випадку компліменту – це високочастотні, певною мірою універсальні прикметники – “kind”, “nice”, “young”, “good”.
У випадку похвали натрапляємо на багатоскладові прикметники з негерманськими конституантами – “excellent”,
“marvelous”, “graceful”, “lovable”. Такі прикметники підвищують вартість похвали, свідчать про особливу увагу з боку
мовця та унікальність досягнень адресата.
На синтаксичному рівні для підсилення похвали поряд із предикативними прикметниками вживаються інтенсифікатори: прислівники та частки. The article deals with the functioning of predicative adjectives within the expressive speech acts of compliment, praise, apology and gratitude as tactics of contact-establishing strategy. The examples are taken from Modern English fiction. Expressive speech acts functioning as tactics of positive and negative politeness strategies have been analyzed. Contact-establishing strategy along with the strategy of intimate communication and face-saving one is referred to as positive politeness strategy. The definition of contact-establishing strategy realized by means of predicative adjectives within the model Vcop+ Adj as a component of expressive speech acts has been given. The intention of the addresser is characterized by the desire to demonstrate understanding, solidarity and approval of the addressee in order to achieve harmonious communication. The aim of the contact-establishing strategy is to set up and support the contact with the interlocutor by means of expressing compliment, praise and gratitude. In most cases contact-establishing strategy is realized by the addresser by means of using compliment. The speech act of praise is used less often. Speech act of compliment can be used both as an initiative and reactive one, while praise is mostly used as an initiative speech act. It starts the communication and provides a stimulus for the further development of the discourse. Predicative adjectives expressing compliment are highly frequentative, to some degree “universal” words like “kind”, “nice”, “young”. In case of praise many-syllable words with non-Germanic constituents are used: “excellent”, “marvelous”, “graceful”, “lovable”. Adjectives of that kind enhance the value of praise, serve as a proof of the special attention on the side of the speaker and the unique character of the addressee’s achievements. On the syntactic level to enhance the expressiveness of praise predicative adjectives are used with different intensifiers: particles and adverbs. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61920 |
ISSN: | 2663-4899 |
Располагается в коллекциях: | Закарпатські філологічні студії Випуск 23 Том 1 2022 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ПРЕДИКАТИВНІ ПРИКМЕТНИКИ У СКЛАДІ ЕКСПРЕСИВНИХ МОВЛЕННЄВИХ.pdf | 439.08 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.