Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61925
Title: Дискурсивно-презентаційний образ американського політика
Other Titles: Discursive-presentational image of American politician
Authors: Кришталюк, Г. А.
Хоптяр, А. О.
Keywords: дискурсивно-презентаційний образ, політик, саморепрезентація, міждисциплінарний підхід, концептуалізація, функція адресантності, функція адресатності, discursive-presentative image, politician, self-presentation, interdisciplinary approach, conceptualization, addresser-oriented function, addressee-oriented function
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Кришталюк, Г. А. Дискурсивно-презентаційний образ американського політика / Г. А. Кришталюк, А. О. Хоптяр // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 23. – С. 141–145. – Бібліогр.: с. 145 (19 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/23/part_1/27.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Стаття пропонує міждисциплінарний підхід до встановлення особливостей конструювання дискурсивно-презентаційного образу американського політика. Простежено, що дискурс породжує презентацію образу політика, забезпечує її розвиток і фіксацію у свідомості медіа аудиторії. Встановлено, що жанр та тематика дискурсу накладає обмеження на презентацію образу політика. Підтверджено, що прототиповим для конструювання образу політика є політичний дискурс промов, які обумовлюють самопрезентацію політика, та газетних статей, які опосередковують створення образу політика. У дослідженні застосовано методику когнітивно-дискурсивного аналізу, що полягає у залученні досягнень когнітивної і комунікативної лінгвістики, а саме процесів концептуалізації та комунікації до обґрунтування особливостей конструювання образу політика в англомовному дискурсі. Зокрема, застосовано прийом концептуальної метафори, що дозволило запропонувати осмислення політики Барака Обами крізь призму ПОДОРОЖІ, а самого політика як МАНДРІВНИКА. З опертям на когнітивно-діяльнісний темпорально-просторовий принцип у розвідці сконструювано дискурсивно-презентаційний образ політика спираючись на етапи його активності. Виокремлено доофісний, офісний та постофісний аспекти дискурсивно-презентаційного образу американського політика. Доофісний аспект дискурсивно-презентаційного образу політика конструюється в дискурсі, який передує виборам на певну посаду. Доофісний складник дискурсивно-презентаційного образу Барака Обами конструюється із використанням концептуальної метафори, концептуальної метонімії та прийому наближення, що в комплексі вказують на необхідні позитивні суспільні зміни, які підтримує політик. Офісний складник дискурсивно-презентаційного образу політика конструюється в інавгураційному та посадовому дискурсі. Цей складник деталізує образ політика, сигналізує його зміну або стійкість. Встановлено, що образ політика формується також комунікативними функціями адресантності та адресатності. Функція адресатності максимально реалізується на пост-офісному етапі конструювання дискурсивно-презентаційного образу політика. Дискурсивно-презентаційний образ політика поєднує подієві, ситуаційні та фонові ознаки, які значною мірою підкреслюють його символічність.
The article takes an interdisciplinary approach to singling out the peculiarities of constructing a discursive-presentative image of an American politician. It has been found out that discourse yields a presentation of an image of a politician, provides its development and fixation in the consciousness of media audience. It has been observed that genre and topics of discourse limit a presentation of an image of a politician. It has been proved that the political speech discourse and newspaper discourse are prototypical for constructing an indirect image of a politician with the account of his/her selfpresentation. The investigation applies the methodology of cognitive-discursive analysis, using the achievements of cognitive and communicative linguistics, mainly the processes of conceptualization and communication for reasoning construction of an image of a politician in the English-speaking discourse. In particular, the mechanism of conceptual metaphor has been used providing conceptualization of Barack Obama’s politics as JOURNEY, and the politician himself as TRAVELER. Being based on the cognitive-actional temporal-spatial principle a discursive-presentative image of a politician with the account of the stages of his/her activity has been constructed. Pre-office, office and post-office aspects of discursive-presentative image of an American politician have been introduced. Pre-office aspect of a discursive-presentative image of a politician is constructed in a discourse preceding the election to a certain position. Pre-office component of a discursive-presentative image of Barack Obama is constructed with the application of conceptual metaphor, conceptual metonymy and technique of approximation with their unity signaling the necessary positive changed supported by the politician. Office component of a discursive-presentative image of a politician is constructed in the inaugural and positional discourses. This component specifies the image of a politician signaling his/her change or stability. It has been shown that an image of a politician also is constructed by means of the addresser and addressee oriented communicative functions. The addressee-oriented communicative function is fully realized at the post-office stage of constructing a discursive-presentative image of a politician. A discursive-presentative image of a politician combines event, situational and background features emphasizing its symbolism.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61925
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 23 Том 1 2022



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.