Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61940
Title: Особливості реалізації повноважень сільським, селищним, міським головою в умовах правового режиму воєнного стану
Other Titles: Features of the exercise of authorities by the rural, settlement, city mayor in the conditions of the legal regime of martial state
Authors: Кобрин, В. С.
Нос, Ю. С.
Полюх, Р. В.
Keywords: воєнний стан, місцеве самоврядування, децентралізація, територіальні громади, martial law, local self-government, decentralization, territorial communities, occupied territories, military administration
Issue Date: 2023
Citation: Кобрин В. С. Особливості реалізації повноважень сільським, селищним, міським головою в умовах правового режиму воєнного стану/ В. С. Кобрин, Ю. С Нос, Р. В. Полюх //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №1. – С. 72-80. – Бібліогр.: с. 79-80 (20 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/277604/272369
Abstract: У статті розглядаються основні питання, які пов’язані з особливостями реалізації повноважень головами територіальних громад в умовах правового режиму воєнного стану. Автори статті виокремлюють ті проблемні питання та виклики, з якими зіштовхнулись органи місцевого самоврядування у зв’язку з повномасштабних вторгненням і яких у мирний час не існувало, а також ті, що залишаються не врегульованими законодавством України. Особливу увагу зосереджено на дослідженні співвідношення діяльності органів місцевого самоврядування та військових адміністрацій, які створюються у зв’язку із введенням воєнного стану. Автори дійшли висновку, що одночасне функціонування органів місцевого самоврядування та військових адміністрацій, у звʼязку із підміною одними повноважень інших, є дещо нелогічним. Аналізується можливість самовільного припинення повноважень головами територіальних громад, зокрема тими, що знаходяться в окупації, та можливість виконання передбачених законодавством обов’язків головою територіальної громади в той момент, коли ворог намагається окупувати населений пункт або коли такий населений пункт вже окупований. Авторами зазначено на важливості закріплення конституційної цінності життя, здоровʼя, честі та гідності кожної людини, у звʼязку із чим зазначено, що можливість виконання передбачених законодавством обов’язків головами органів місцевого самоврядування можлива лише тоді коли немає загрози для життя і здоров’я. Проаналізовано також розширення повноважень голів територіальних громад та наголошено на необхідності подальшого доопрацювання законодавства щодо цього питання. Авторами досліджено питання відновлення місцевого самоврядування на деокупованих територіях, і в контексті цього проаналізовано зарубіжний досвід, зокрема хорватську модель реінтеграції деокупованих територій. А також здійснено аналіз практично-го впровадження іноземного досвіду на території України у повоєнний час. У науковій роботі також приділено увагу важливості впровадження плану дій української влади після перемоги та повер-нення усіх окупованих територій. Зазначено, що важливим аспектом є відбудова міст та залучення кадрів для подальшої можливість відновлення місцевого самоврядування на колишніх окупованих територіях.Ключові слова: , , , , окуповані території, військова адміністрація
The article discusses the main issues related to the implementation of the powers of heads of territorial communities in the context of the legal regime of martial law. The authors identify problematic issues and challenges faced by local authorities in connection with the full-scale invasion that did not exist in peacetime, as well as those that remain unresolved by Ukrainian legislation. Cases of capture of heads of local self-government bodies and the features of their resistance to the occupiers have been analyzed.Special attention is focused on the relationship between the activities of local authorities and military administrations created in connection with the introduction of martial law. The authors conclude that the simultaneous functioning of local authorities and military administrations, which substitute each other’s powers, is somewhat illogical. The possibility of unauthorized termination of the powers of heads of territorial communities, in particular those located in occupied territories, and the possibility of fulfilling the duties provided by law by the head of a territorial community at a time when the enemy is trying to occupy or has already occupied a settlement, are analyzed. The authors note the importance of constitutional values such as life, health, honor, and dignity of every person and emphasize that the possibility of heads of local self-government bodies performing the duties provided by law is possible only when there is no threat to life and health. The authors also analyze the expansion of the powers of heads of territorial communities and emphasize the need for further elaboration of legislation on this issue. The issue of restoring local self-government in the de-occupied territories is studied, and in this context, foreign experience, in particular the Croatian model of reintegrating de-occupied territories, is analyzed. The practical implementation of foreign experience on the territory of Ukraine during the post-war period is also analyzed. The article also focuses on the importance of implementing the action plan of the Ukrainian authorities after victory and the return of all occupied territories.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61940
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
277604-Текст статті-639893-1-10-20230422.pdf238.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.