Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61945
Title: | Удосконалення мовної особистості майбутнього філолога |
Other Titles: | Improvement of language personality future philologist |
Authors: | Терещенко, Л. В. Станіславова, Л. Л. |
Keywords: | компоненти мовної особистості, культура мови, міждисциплінарний підхід, розвиток мовної особи, студенти-філологи, components of language personality, language culture, interdisciplinary approach, language personality development, students of philology |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Терещенко, Л. В. Удосконалення мовної особистості майбутнього філолога / Л. В. Терещенко, Л. Л. Станіславова // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 23. – С. 206–210. – Бібліогр.: с. 210 (15 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/23/part_1/40.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | Авторами теоретично обґрунтовано функціональну модель розвитку мовної особистості у процесі професійної
підготовки студентів-філологів. Описано комунікативно-діяльнісний і міждисциплінарний підхід та принципи професійно-орієнтованої спрямованості, комплексності, інтеграції та міждисциплінарних зв’язків, комунікативної спрямованості. У статті визначено умови розвитку мовної особистості студентів-філологів: формування мотивації філологів до вдосконалення практично значущих умінь, навичок та видів діяльності; впровадження у навчальний процес
спецкурсів «Українська мова», «Стилістика і культура мови», «Культура професійного мовлення і спілкування» тощо;
інтеграція активних та інтерактивних методів навчання у процесі розвитку мовної особистості; включення студентів
до професійно-орієнтованої діяльності. Проаналізовано різноманітні підходи щодо визначення феномену «мовна
особистість» та з’ясовано, що мовна особистість як і раніше є актуальним напрямом досліджень у лінгвістиці, однак
її вивчення потребує відповідної уваги з боку різних галузей гуманітарного знання. Доведено, що удосконалення
мовної особистості майбутнього філолога передбачає опанування культури писемного та усного мовлення студентами-філологами, що включає два рівні: базовий, який передбачає володіння нормами усної та писемної літературної мови – правилами вимови, наголосу, граматики, слововживання; та вищий рівень мовної майстерності,
що передбачає вміння використовувати виразні засоби у різних умовах спілкування відповідно до цілей та змісту
мови. Авторами статті звернено увагу на необхідність вивчення художніх текстів історичного змісту та фольклору
з метою збагачення словникового запасу архаїзмами, історизмами та діалектизмами. Крім того, зазначено, що для
удосконалення мовної особистості студентів-філологів необхідно читати та аналізувати спеціальні фахові тексти,
знаходити у них іноземні терміни та підбирати за можливості українські еквіваленти. The authors has theoretically substantiated the functional model of language personality development in the process of professional training of students philologists. The article describes the communicative-activity-based and interdisciplinary approaches and the principles of professionally-oriented orientation, complexity, integration and interdisciplinary connections, communicative orientation. The author defines the conditions of development of language personality of students-philologists: the formation of motivation philologists to improve practically important skills and activities; introduction in educational process of special courses "Ukrainian language and language culture", "Ukrainian language and basics of text editing", "Business rhetoric", etc.; integration of active and interactive teaching methods in the process of language personality development; the inclusion of students in professionally-oriented activities. The author analyzes various approaches to defining the phenomenon of "linguistic personality" and found that linguistic personality is still a relevant area of research in linguistics, but its study requires appropriate attention from various fields of humanities. It is proved that the improvement of the linguistic personality of the future philologist involves mastering the culture of written and oral speech by students of philology, which includes two levels: basic, which involves mastering the norms of oral and written literary language - rules of pronunciation, accent, grammar, word usage; and a higher level of language skills, which involves the ability to use expressive means in different conditions of communication in accordance with the goals and content of language. The article points out the need to study artistic texts of historical content and folklore in order to enrich the vocabulary with archaisms, historicisms and dialectisms. In addition, it is noted that in order to improve the language personality of students of philology, it is necessary to read and analyze special professional texts, find foreign terms in them and select, if possible, Ukrainian equivalents. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61945 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | Закарпатські філологічні студії Випуск 23 Том 1 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
УДОСКОНАЛЕННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФІЛОЛОГА.pdf | 398.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.