Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62062
Title: Поняття адміністративно-правового статусу суб’єктів державної антикорупційної політики в Україні
Other Titles: Concept of administrative and legal status of subjects of state anti-corruption policy in Ukraine
Authors: Гришина, Н. В.
Ростовська, К. В.
Keywords: корупція, антикорупційна політика, суб’єкти запобігання і протидії корупції, суб’єкти розроблення та формування антикорупційної політики, corruption, anti-corruption policy, subjects of prevention and counteraction of corruption, subjects of development and formation of anti-corruption policy
Issue Date: 2023
Citation: Гришина Н. В. Поняття адміністративно-правового статусу суб’єктів державної антикорупційної політики в Україні/ Н. В. Гришина, К. В. Ростовська//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №1. – С. 328-333. – Бібліогр.: с. 333 (16 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/279849/274422
Abstract: У статті розглядаються наукові підходи до визначення понять «суб’єкт адміністративного права», «статус», «правовий статус», «адміністративно-правовий статус». З’ясовано, що антикорупційне законодавство не містить поняття «суб’єкт державної антикорупційної політики». Доведено, що основним суб’єктом державної антикорупційної політики повинен бути народ України, який розробляє та реалізовує заходи політики через органи державної влади та місцевого самоврядування. Обґрунтовано широкий підхід до розуміння системи суб’єктів державної антико-рупційної політики, що включає систему суб’єктів боротьби з нею як складовий елемент, а громадяни та громадянське суспільство посідає одне із головних місць у цій системі. Проаналізовано погляди науковців, щодо класифікації суб’єктів державної антикорупційної політики. Доведено, що існуючі наукові підходи характеризуються певною складністю й обтяжливістю, або навпаки звужують чи не розкривають всієї повноти системи суб’єктів державної антикорупційної політики. Більшість існуючих класифікацій зведено до суб’єктів запобігання та боротьби з корупцією. Обґрунтовано, що існуючий підхід до класифікації не повністю гармонує з тією системою суб’єктів державної антикорупційної політики, а також з переліком функцій, які виконують окремі суб’єкти в розробленні її заходів, здійснені моніторингу стану виконання тощо. Доведено, що система суб’єктів державної антикорупційної політики є набагато ширшою, ніж система суб’єктів боротьби з нею. Під суб’єктами державної антикорупційної політики запропоновано розуміти народ України, органи державної влади та місцевого самоврядування, громадські об’єднання, установи та організації і особи, які мають права та наділені обов’язками (зобов’язані або мають брати участь) у розробленні та реалізації державної антикорупційної політики. Здійснено узагальнення ознак понять «суб’єкт державної антикорупційної політики» та «адміністративно-правовий статус суб’єкта державної антикорупційної політики», сформульовано відповідні авторські поняття. Також здійснено розподіл системи суб’єктів державної антикорупційної політики на основні групи.
The article examines scientific approaches to defining the concepts of «subject of administrative law», «status», «legal status», «administrative-legal status». It was found that the anti-corruption legislation does not contain the concept of «subject of state anti-corruption policy». It has been proven that the main subject of the state anti-corruption policy should be the people of Ukraine, who develop and implement policy measures through state and local self-government bodies. A broad approach to understanding the system of subjects of the state anti-corruption policy, which includes the system of subjects of combating it as a constituent element, and citizens and civil society occupies one of the main places in this system, is substantiated.The views of scientists regarding the classification of subjects of the state anti-corruption policy are analyzed. It has been proven that the existing scientific approaches are characterized by a certain complexity and burdensomeness, or on the contrary, they narrow or do not reveal the completeness of the system of subjects of the state anti-corruption policy. Most of the existing classifications are reduced to subjects of prevention and fight against corruption. It is substantiated that the existing approach to classification is not fully in harmony with the system of subjects of the state anti-corruption policy, as well as with the list of functions performed by individual subjects in the development of its measures, carried out in monitoring the state of implementation, etc. It is proved that the system of subjects of state anti-corruption policy is much wider than the system of subjects of fighting it. The subjects of the state anti-corruption policy are proposed to be understood as the people of Ukraine, bodies of state and local self-government, public associations, institutions and organizations, and persons who have rights and are endowed with duties (obliged or must participate) in the development and implementation of the state anti-corruption policy.The features of the concepts «subject of state anti-corruption policy» and «administrative-legal status of the subject of state anti-corruption policy» have been summarized, corresponding author’s concepts have been formulated. The system of subjects of the state anti-corruption policy was also divided into main groups.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62062
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 1 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
279849-Текст статті-645338-1-10-20230522.pdf165.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.