Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62143
Назва: Соціокогнітивна специфіка позиціювальних практик в англомовному авторському інтернет-блозі
Інші назви: The socio-cognitive peculiarities of stancetaking practices in the English-language personal internet blog
Автори: Шкамарда, О. А.
Ключові слова: суб’єкт дискурсивної діяльності, позиціювання, позиція суб’єкта дискурсивної діяльності, станс, модель інтеракції в авторському блозі, суб’єкт-автор, суб’єкт-підписник, суб’єкт-гість, subject of discursive interaction, stancetaking, position of the subject of discursive interaction, stance, model of interaction on the author’s blog, subject-as-author, subject-as-subscriber, subject-as-guest
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Шкамарда, О. А. Соціокогнітивна специфіка позиціювальних практик в англомовному авторському інтернет-блозі / О. А. Шкамарда // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 2, вип. 23. – С. 158–162. – Бібліогр.: с. 162 (18 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/23/part_2/31.pdf
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена дослідженню соціокогнітивної природи процесу позиціювання суб’єкта дискурсивної діяльності в англомовному персональному блозі. Увагу приділено трактуванню ключових понять наукової праці, а саме: «суб’єкт дискурсивної діяльності», «позиціювання», «позиція суб’єкта дискурсивної діяльності (станс)», «модель інтеракції в авторському блозі». Установлено, що суб’єкт дискурсивної діяльності – це феномен конструктивістської природи, який / яка не існує поза дискурсом, а народжується і трансформується у кожному новому акті взаємодії з іншими суб’єктами та навколишнім світом. Особливості такої взаємодії відображені у процесі позиціювання – комплексній дії, результатом якої є позиція суб’єкта дискурсивної діяльності, станс, що трактуємо як індивідуально-соціальний конструкт, у якому відображено особистісні (неповторні) та суспільні характеристики мовця / автора письмових повідомлень як представника певної соціолінгвістичної та етнокультурної спільноти. З метою глибинного осягнення специфіки позиціювальних практик в авторському блозі побудовано модель комунікативного процесу у вищезазначеному веб-ресурсі – ментальну репрезентацію реальної інтеракційної взаємодії в дискурсі блогу. Сконструйована модель уможливила опис сценарію міжособистісної взаємодії в персональному блозі, а також виокремлення суб’єктів цієї взаємодії. Зазначено, що в особистому блозі позиціювальні практики відбуваються між а) суб’єктом-автором – власником блогу та ініціатором інтеракції і б) суб’єктом-читачем – будь-яким відвідувачем, який прочитав авторський пост і залишив свій коментар до нього. Установлено, що певні блогери, створюючи власний ресурс, надають можливість коментування їхніх дописів лише зареєстрованим читачам, інші – відкривають доступ як підписаним на їхню сторінку особам, так і стороннім відвідувачам. Відтак суб’єктів-читачів диференційовано як а) суб’єктів-підписників – зареєстрованих у певному блозі коментаторів авторських повідомлень та б) суб’єктів-гостей – анонімних коментаторів дописів блогера. На основі аналізу ілюстративного матеріалу, прослідковано можливі режими інтеракції в персональному блозі та описано сценарій практик суб’єктного позиціювання.
The article is dedicated to the study of the socio-cognitive nature of the process of stancetaking in the English-language personal blog. The research focuses on the interpretation of its key terms, namely: “subject of discursive interaction”, “positioning”, «position of the subject of discursive interaction (stance)”, “model of interaction on the author’s blog”. It has been established that the subject of discursive interaction is a constructivist phenomenon that does not exist outside discourse, but is born and modified in each new act of communication with other subjects and the surrounding world. The peculiarities of such communication are reflected in the process of stancetaking, which is defined as a complex action that results in a stance. The latter is the discursive position of a stance-taker revealing personal (unique, individual) and social (common, collective) characteristics of the speaker / author of a written message as a representative of certain sociolinguistic and ethnolinguistic communities. The model of a communicative process on the author’s blog has been built in order to delve into the specifics of stancetaking in the above-mentioned web resource. It is defined as a mental representation of a real interaction in the discourse of the blog. The constructed model enabled both the description of the interaction scenario on a personal blog and differentiation of the subjects of this interaction (stance-takers). It has been noted that stancetaking on a personal blog occurs between a) the subject-as-author – the owner of the blog and the initiator of the interaction, and b) the subject-as-reader – any visitor who has read the author’s post and left a comment on it. It has been established that certain bloggers, creating their own resource, provide the possibility of commenting on their posts only to the registered users, while others open access both to their subscribers and to anonymous visitors. Therefore, subjects-as-readers are differentiated as a) subjects-as-subscribers – registered on a certain blog commenters of the author’s messages and b) subjects-as-guests – anonymous commenters of the blogger’s posts. Based on the analysis of the factual material, the possible modes of interaction and the scenario of stancetaking practices on a personal blog have been traced and described in the article.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62143
ISSN: 2663-4899
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 23 Том 2 2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
СОЦІОКОГНІТИВНА СПЕЦИФІКА ПОЗИЦІЮВАЛЬНИХ ПРАКТИК.pdf499.76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.