Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62225
Title: Когнітивні параметри культури мови та комунікації мовної особистості студентів: погляди В. Гумбольдта й О. Потебні
Other Titles: Cognitive parameters of language culture and communication of language personality of students: views of V. Humbolt and O. Potebni
Authors: Романчук, С. М.
Keywords: когнітивні параметри, культура мови, культура комунікації, культура мовлення, мовна особистість, психолінгвістика, cognitive parameters, language culture, communication culture, speech culture, language personality, psycholinguistics
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Романчук, С. М. Когнітивні параметри культури мови та комунікації мовної особистості студентів: погляди В. Гумбольдта й О. Потебні / С. М. Романчук // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 25. – С. 56–61. – Бібліогр.: с. 60–61 (6 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/25/part_1/10.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті С. Романчук досліджує роль культури мови та комунікації у формуванні комунікативної компетентності студентів. Значна роль приділяється психолінгвістичному та філософському підходах, розкритих у працях В. Гумбольдта та О. Потебні. Перший вважав, що мова є породженням духу i впливає на характер його активності. За О. Потебнею, мова – це діяльність, орган, що утворює думку. У праці зазначено, що складником культури особистості та соціального середовища, в якому відбувається її взаємодія, є культура комунікації, що віддзеркалює ціннісні орієнтації, позиції, соціальні ролі індивіда у суспільстві. Наголошено на чинниках, які допомагають студентам сформувати навички культури комунікативної: ступінь оволодіння комунікативною системою знань; сукупність умов, що забезпечують високу комунікативну компетентність, рівень комунікативної підготовки особистості; відповідність мови нормам літературної мови; сукупність моральних вимог як складника звичок i навичок людини, що виявляються у повсякденній манері комунікативної взаємодії, дотримання етичних норм у процесі комунікації тощо. У науковій розвідці зазначено, що когнітивні параметри культури мови та комунікації полягають у діяльності певної системи когніцій, які спочатку «будуються» у свідомості, а потім репродукуються мовними засобами під час комунікації. Через призму праць В. Гумбольдта й О. Потебні закцентовано увагу на ролі зовнішньої та внутрішньої форм комунікації. Пропонована стаття розглядає також і морально-психологічні аспекти культури мови та комунікації. С. Романчук переконує, що саме вони на сьогодні є вирішальними (хоча багатьма і забутими) у формуванні культури комунікації майбутнього фахівця.
In the article S. Romanchuk the role of culture, movement and communication in the formation of students' communicative competence is played. A significant role is played by psycholinguistic and philosophical approaches, which were explored by W. Humboldt and O. Potebni. First vvazhav, scho mova є spawned spirit i vplyaє on the nature of yoga activity. For O. Potebneya, the language is a function, an organ that makes a thought. In practice, it is indicated that it is a warehouse of culture of specialness of the social environment, in which it is necessary to interact, є culture of communication, which reflects the values of orientation, position, social roles of the society. Naked on officials, yakі help students formulate the skills of communicative culture: steps to master the communicative system of knowledge; agility of minds, which ensures a high level of communicative competence, a riven of communicative training of special skills; conformity of the movie to the norms of the literary movie; the constellation of moral vimog like a warehouseman and a beginner of a person, which are manifested in the everyday manner of communicative interaction, dotrimanny ethical norms in the process of communication just. Scientific research indicates that the cognitive parameters of the culture of language and communication consist in the activity of a certain system of cognitions, which are first "built" in the mind, and then reproduced by means of language during communication. Through the prism of the works of V. Humboldt and O. Potebny, attention is focused on the role of external and internal forms of communication. The proposed article also considers the moral and psychological aspects of the culture of language and communication. S. Romanchuk convinces that they are crucial today (though forgotten by many) in the formation of the culture of communication of the future specialist with colleagues.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62225
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 25 Том 1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОГНІТИВНІ ПАРАМЕТРИ КУЛЬТУРИ МОВИ.pdf422.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.