Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62252
Title: Pragmatics of dynamic use of multimodal modus in foreign language learning for bilinguals in Bukovyna
Other Titles: Прагматика динамічного використання мультимодального модусу у навчанні іноземних мов білінгвів Буковини
Authors: Namestiuk, S. V.
Stefurak, O. V.
Keywords: multimodality, academic approach, cohesion, coherence, semiotic resource, мультимодальність, академічний підхід, когезія, когерентність, семіотичний ресурс
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Namestiuk, S. V. Pragmatics of dynamic use of multimodal modus in foreign language learning for bilinguals in Bukovyna / S. V. Namestiuk, O. V. Stefurak // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 25. – С. 151–155. – Бібліогр.: с. 155 (7 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/25/part_1/28.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: The problem of language study and the immanent perception of the multimodality phenomena is still exposed. This paper examines the problems present in the study of French for local bilingual students (Romanian-Ukrainian languages). The aim is to consider the motivation for the use of multimodal modus in French classes at the Bukovinian State Medical University (hereinafter BSMU). The novelty of the work is the use of multimodal pragmatics in adjusting the work of beginners in learning French in medical school. As a result of studying the effectiveness of this method, it is assumed that the method of dynamic use of multimodal modus was much more effective than the academic approach. Local bilingual students who worked with this method showed better results compared to those who worked with an academic approach. In the process of learning a foreign language in BSMU, students must not only master the general knowledge of the language, but also use it effectively in the professional sphere. Therefore, foreign language teachers should use a variety of effective teaching aids to improve the teaching effect and objectives of foreign language learning. The pragmatics of multimodal contextual learning of French has become one of the distinguishing features of modern teaching, allowing teachers and students to use different education styles and ways of learning. This paper examines the problems present in the study of French for local bilingual students (Romanian-Ukrainian languages), who previously learned English or German in schools. Pragmatics is considered from a multimodal point of view, as such interaction involves a combination of different categories of modalities and modus. It is illustrated how multimodal pragmatics can be applied to the analysis of pedagogical interaction. As a result of studying the effectiveness of this method, it is assumed that the method of dynamic use of multimodal modus was much more effective than the academic approach. Local bilingual students who worked with this method showed better results compared to those who worked with an academic approach. In six months of learning French with the inclusion of multimodality, novice students performed better on the test than those who studied the language at school. One concludes that the use of a multimodal context for a new model of French language teaching in medical school is of great importance.
Проблема вивчення мови та іманентного сприйняття явищ мультимодальності залишається актуальною. У цій роботі досліджуються проблеми, які існують у вивченні французької мови місцевими білінгвальними студентами (румунсько-українська мова). Мета – розглянути мотивацію використання мультимодального модусу на заняттях з французької мови в Буковинському державному медичному університеті (далі БДМУ). Новизна роботи полягає у використанні мультимодальної прагматики в коригуванні роботи початківців у вивченні іноземної мови в медичному вузі. У результаті дослідження ефективності цього методу припущено, що метод динамічного використання мультимодального модусу виявився набагато ефективнішим, ніж академічний підхід. Студенти, які працювали за цим методом, показали кращі результати порівняно з тими, хто працював за академічним підходом. У процесі вивчення іноземної мови в БДМУ студенти мають не лише оволодіти загальними знаннями мови, а й ефективно використовувати її у професійній сфері. Тому викладачі іноземної мови повинні використовувати різноманітні ефективні засоби навчання, щоб покращити навчальний ефект і цілі вивчення іноземної мови. Прагматика мультимодального контекстного навчання французької мови стала однією з відмінних рис сучасного викладання, що дозволяє викладачам і студентам використовувати різні стилі та способи навчання. У цій роботі досліджуються проблеми, які існують у вивченні іноземної мови місцевими двомовними учнями (румунсько-українська мова), які раніше вивчали англійську або німецьку мови в школах. Прагматика розглядається з мультимодальної точки зору, оскільки така взаємодія передбачає поєднання різних категорій модальностей і модусів. Проілюстровано, як мультимодальну прагматику можна застосувати до аналізу педагогічної взаємодії. За шість місяців вивчення французької з включенням мультимодальності студенти-початківці показали кращі результати у фінальному тесті, ніж ті, хто вивчав мову в школі. Можна зробити висновок, що використання мультимодального контексту для нової моделі викладання іноземної мови в медичній вищій школі має велике значення.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62252
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 25 Том 1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PRAGMATICS OF DYNAMIC USE OF MULTIMODAL MODUS.pdf369.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.