Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62336
Title: | Аналіз дієвості інноваційних освітніх платформ у процесі фахової підготовки біологів у закладах вищої освіти України |
Other Titles: | Analysis of the effectiveness of innovative educational platforms in the process of professional training of biologists in higher education institutions of Ukraine |
Authors: | Бесеганич, Інна Веніаминівна Колесник, Анжела Володимирівна |
Keywords: | інновація, інноваційні освітні платформи, дистанційні платформи, біологія, innovation, innovative educational platforms, remote platforms, biology |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Бесеганич І. В., Колесник А. В. Аналіз дієвості інноваційних освітніх платформ у процесі фахової підготовки біологів у закладах вищої освіти України. Академічні візії. 2023. Вип. 19. |
Series/Report no.: | Академічні візії; |
Abstract: | У статті досліджено інноваційні освітні платформи, що
використовуються в процесі фахової підготовки біологів у закладах вищої освіти
України. Зазначено, що професійна біологічна освіта відіграє важливу роль у реалізації
функції освіти для сталого розвитку. Освітні платформи в процесі фахової підготовки
біологів у закладах вищої освіти України застосовують для покращення навчального
процесу, сприяють активному залученню здобувачів освіти до вивчення біологічних
наук, розвивають їх навички використання сучасних технологій і підвищують рівень їх
підготовки. Зазначено, що популярними в закладах вищої освіти біологічного профілю
є такі дистанційні курси, як EdEra, Prometheus, TeachHub і дистанційні платформи
Moodle, Classroom, Padlet і Zoom. Розглянуто преваги й недоліки освітньої платформи
Moodle у процесі фахової підготовки біологів у закладах вищої освіти України. The article examines innovative educational platforms used in the process of professional training of biologists in higher education institutions in Ukraine. It is noted that professional biological education is of particular importance in implementing the function of education for sustainable development because it is biologists who must become one of the first agents of social change in the direction of sustainability, provide conditions for the evolutionary development of society and the biosphere for sustainable development. It was noted that the vast majority of innovative technologies in education are various types of information technologies that facilitate the process of distributing educational material simultaneously among a large number of users. One of the types of innovative technologies in the world is distance learning platforms, which offer many advantages to those seeking education. It is noted that professional biological education plays an important role in implementing the function of education for sustainable development. It was noted that educational platforms in the process of professional training of biologists in higher education institutions of Ukraine are used to improve the educational process, contribute to the active involvement of students in the study of biological sciences, develop their skills in using modern technologies and raise the level of their training. It is noted that distance courses such as EdEra, Prometheus, TeachHub, and distance platforms Moodle, Classroom Padlet, and Zoom are popular among institutions of higher education in the biological profile. The advantages and disadvantages of the Moodle educational platform in the process of professional training of biologists in higher education institutions of Ukraine are considered. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62336 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри ботаніки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
АНАЛІЗ ДІЄВОСТІ.pdf | 247.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.