Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62552
Title: Чотири комунікаційні функції гумору в німецькомовних соцмережах
Other Titles: Four functions of humor in communication in the German-language social media
Authors: Жугай, В. В.
Keywords: гумористичний акт, соціальне явище, соціальні мережі, мовець, слухач, функції в комунікації, ідентифікація, роз’яснення соціальних норм, нав’язування соціальних норм, диференціація, контекст, humorous act, social phenomenon, social networks, speaker, hearer, functions in communication, identification, clarification of social norms, enforcement of social norms, differentiation, context
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Жугай, В. В. Чотири комунікаційні функції гумору в німецькомовних соцмережах / В. В. Жугай // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 26. – С. 104–112. – Бібліогр.: с. 112 (19 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/26/part_1/21.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті розглянуто можливість застосування теорії Дж. Меєра про чотири комунікаційні функції гумору на матеріалі гумористичних виступів німецькомовних коміків у мережах YouTube та Instagram. Такий формат дослідження дозволяє перевірити не лише практичну можливість застосування чотириступінчатої теорії про комунікаційні функції гумору в контексті німецького гумору, а і зробити це не в письмовій формі, що характеризує предмет цієї розвідки. Гумор часто можна зустріти в розумінні комічного або дотепного, можливим видається поділяти смішне на власне гумор, іронію, сарказм, проте, керуючись логікою видатного дослідника гумору В. Раскіна, це дослідження відштовхується від позиції, що гумор – це те, що викликає сміх в контексті жарту. Відомо, що гумор може знаходити свою реалізацію в різних формах, як вербальних, так і невербальних, наприклад слепстік-комедія (slapstick), що реалізувалась без допомоги слів, як у німому кіно, в тому числі роботах Чарлі Чапліна чи таких мультсеріалах як Looney Tunes (1930–1969) або Tom and Jerry (1940–1994), США. В рамках цього дослідження увагу зосереджено саме на вербальних формах вираження гумору. Проаналізовано німецький простір мережі Інтернет із застосуванням фільтрів релевантності та часу в пошуковику Google і виявлено 50 імен коміків, артистів та представників німецькомовної розважальної індустрії (надалі – коміків), чиї імена фігурували найчастіше, зокрема у контексті вручень нагород та номінацій в Німеччині й інших країнах німецькомовного простору, як Австрія і Швейцарія. Також було встановлено умовні часові рамки з 1960 по 2023 рр., зважаючи на період активності коміків, і відібрано виступи, що зібрали найбільшу кількість переглядів та реакцій, що свідчить про їх високу успішність у німецькомовної аудиторії. У ході дослідження вдалося встановити співвідношення чотирьох функцій гумору в комунікації від найбільш поширених, таких як ідентифікація, до найменш популярних – нав’язування соціальних норм на прикладах 63 гумористичних актів з 50 контекстів німецькою мовою в соціальних мережах YouTube та Instagram.
The article considers the possibility of applying J. Meyer’s theory of the four functions of humor in communication in the context of humorous performances of German-speaking comedians on YouTube and Instagram. This research format allows us to test not only the practical feasibility of applying the four-stage theory of the communicative functions of humor in the context of German humor but also to do so in a non-written form, which characterizes the subject of this research. Humor can often be interpreted as comic or witty, and it seems possible to divide it further into humor, irony, and sarcasm. However, following the logic of the prominent humor researcher V. Raskin, this study dwells on the position that humor is what causes laughter in the context of a joke. It is known that humor can find its realization in various forms, both verbal and non-verbal, for example, slapstick comedy, which was realized without the help of words, as in silent films, including the works of Charlie Chaplin or such cartoon series as Looney Tunes (1930–1969) or Tom and Jerry (1940–1994), USA. In this study, attention is focused on verbal forms of humor expression. The German Internet space was analyzed using Google’s relevance and time filters, and 50 names of comedians, artists, and representatives of the German-speaking entertainment industry (hereinafter referred to as comedians) were identified. Their names appeared most often, particularly in the context of awards and nominations in Germany and other countries of the German-speaking area, such as Austria and Switzerland. Also, a conditional time frame from 1960 to 2023 was established, considering the comedians’ activity period, and the performances that gathered the largest number of views and reactions were selected, indicating their high success among the German-speaking audience. In the course of the study, it was possible to establish the correlation of four functions of humor in communication from the most common, such as identification, to the least popular – imposing social norms on the examples of 63 humorous acts from 50 contexts in German sourced on YouTube and Instagram.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62552
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 26 Том 1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЧОТИРИ КОМУНІКАЦІЙНІ ФУНКЦІЇ ГУМОРУ.pdf390.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.