Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62714
Название: ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ В УМОВАХ ВІЙНИ (НА ПРИКЛАДІ КУРСІВ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ З КЛІНІЧНОЇ ЛАБОРАТОРНОЇ ДІАГНОСТИКИ)
Авторы: Фейса, Сніжана Василівна
Ключевые слова: дистанційна освіта, післядипломна підготовка лікарів, безперервний професійний розвиток фахівців, клінічна лабораторна діагностика, організація навчання в умовах війни
Дата публикации: 2023
Издательство: ФОП Мареніченко В.В., Дніпро
Библиографическое описание: Education via Distance Learning and other Pedagogical Challenges: Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Internet Conference, September 21-22, 2023. FOP Marenichenko V.V., Dnipro, Ukraine, p. 205-206
Краткий осмотр (реферат): Вже кілька років поспіль педагогічна спільнота нашої країни зіштовхується із викликами часу, які зумовлюють необхідність переформатування педагогічного процесу таким чином, щоб забезпечити максимальну доступність освіти для всіх охочих. Йдеться про організацію дистанційного навчання в умовах пандемії коронавірусної інфекції, що вирувала впродовж більше двох років, та пристосування навчального процесу до воєнних умов, що склалися після повномасштабного вторгнення росії в Україну. Якщо в умовах пандемії ми чітко усвідомлювали, що організація освітнього процесу повинна передбачати мінімум контактів між його учасниками для забезпечення ізоляції ймовірного інфікованого, то у сьогоднішніх умовах війни нема чіткого бачення, яким саме принципам повинна відповідати запропонована форма навчання. Адже, як виявилося, очна форма – це не зовсім безпечно із-за недостатності облаштованих укриттів, а дистанційна – це не завжди можливо, оскільки в умовах війни не всюди і не у всіх є можливість користування інтернет зв’язком та відповідними гаджетами. Тому актуальним завданням є запропонувати таку модель навчального процесу, яка б була придатною для використання зараз, в умовах воєнного стану. У ДВНЗ «Ужгородський національний університет» вже більше 10 років тому впроваджена в практичну роботу платформа віртуального навчального середовища MOODLE, на якій представлено багато навчальних курсів не тільки для студентів, а й для лікарів-інтернів та лікарів-курсантів. Спочатку ця платформа використовувалася як доповнення до стандартних занять – там студенти мали можливість ще раз перечитати матеріал уроку чи ознайомитися з тим, що було пропущено або ж за допомогою тестів перевірити свій рівень знань. Коли нам всім довелось зіштовхнутися з тривалим коронавірусним карантином, наш MOODLE перетворився із додаткового в основний інструмент, за допомогою якого забезпечувалися заняття. Згодом ми доповнили асинхронний режим навчання в MOODLE ще й синхронним – за допомогою Google-meet в режимі реального часу проводилися лекції та семінари. Війна стала надсерйозним викликом сьогодення для всіх. В організації навчального процесу війна – це, передусім, невизначеність та неможливість спрогнозувати безпекову ситуацію в районі. Тому за таких умов головна вимога до організації будь-якого навчального курсу – це його лабільність, це можливість швидкого переформатування з очного в заочний, з синхронного в асинхронний режим. А це стає можливим лише за умови скрупульозного аналізу деталей заняття, при дуже детальній підготовці викладача. Тільки за таких умов навчальний процес може не тільки тривати, як раніше, а й набирати нових обертів, розвиватися. Що я маю на увазі під розвитком? Спробую пояснити. Фахівці клінічної лабораторної діагностики (КЛД) (лікарі-лаборанти) належать до когорти фахівців (лікарів), яким, згідно нормативних документів, потрібно забезпечувати свій безперервний професійний розвиток (БПР), відвідуючи навчання на різноманітних курсах/семінарах/майстер-класах таким чином, щоб впродовж року «зібрати» щонайменше 50 балів БПР. При цьому бали можуть надаватися лише тими навчальними установами, які входять до переліку «провайдерів БПР», ДВНЗ «Ужгородський національний університет» є одним із таких. На базі нашого закладу проводяться курси стажування (1 місяць, 50 балів), а також курси тематичного удосконалення за різними темами (2 тижні – 50 балів та 1 тиждень – 25 балів). Також маємо 2-денні семінари та майстер-класи по темам, що найбільше цікавлять лікарів (по 20 балів). Кожен із цих навчальних заходів планується за змішаною формою (очно + дистанційно), що дозволяє підтримувати максимальну лабільність і забезпечує можливість негайного переходу з очного заняття на дистанційне в режимі реального часу. Паралельне використання текстового, аудіо- та відео- форматів дають можливість учасникам курсів максимально запам’ятовувати матеріали. Режим реального часу забезпечує наявність постійного контакту з викладачем та можливість зворотного зв’язку під час заняття. Проте навіть така модель виявилася далеко неідеальною… Справа в тому, що багато лікарів бажають отримувати навчальні матеріали курсу, на якому навчаються, не тільки в графічному, текстовому, а й у відеоформаті (асинхронно), а віртуальна платформа MOODLE не має такої технічної можливості. Тому перед нами постало нове завдання – знайти кращу платформу, оптимізувати її роботу таким чином, щоб у майбутньому весь навчальний процес із залученням інноваційних технологій (і синхронний, і асинхронний) можна здійснювати за допомогою єдиної платформи, без необхідності «перестрибування» з однієї на іншу. Саме таким способом можна буде оптимізувати проведення навчальних курсів з максимальною користю для їх учасників.
Тип: Text
Тип публикации: Тези до статті
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62714
ISBN: 978-617-8293-08-6
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри терапії та сімейної медицини

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Conference Proceedings September 21-22, 2023.pdf3.36 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.