Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62875
Title: Аспекти стилістичного аналізу прозового тексту
Other Titles: The aspects of stylistic analysis of prose text
Authors: Ступницька, Н. М.
Ленська, О. О.
Keywords: ауктор, багатоаспектність тексту, вільний непрямий дискурс, науково-комунікаційна парадигма, образ автора, стилістичний аналіз тексту, структурно-естетичний стиль, художній текст, auctor, multifacetedness of the text, free indirect discourse, scientific communication paradigm, the image of the author, stylistic analysis of the text, structural and aesthetic style, literary text
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Ступницька, Н. М. Аспекти стилістичного аналізу прозового тексту / Н. М. Ступницька, О. О. Ленська // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 2, вип. 26. – С. 203–208. – Бібліогр.: с. 208 (11 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/26/part_2/38.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті закцентовано увагу на складності та багатогранності тексту як системи, усі компоненти якої знаходяться у тісному взаємозв’язку та взаємодії. Зазначено, що текстова структура притаманна не лише художній літературі, а є базовим елементом наукового знання будь-якої сфери. Проаналізувавши наукові дослідження, що стосуються стилістичного аналізу, виявили, що перманентну актуальність зберігає аналіз художнього тексту стиль якого характеризує не тільки певний сюжет, а й епоху та художню сутність ауктора, який демонструє власний структурно-естетичний стиль. Продемонстровано, що у сучасній науково-комунікаційній парадигмі існує розгалужена система текстів, кожен з яких має свої особливості і відмінності. Серед цього текстового розмаїття своєрідною окремою групою виступає художній текст, але й ця структура не є сталою та однотипною адже стиль художнього тексту залежить і від його жанрового різновиду. Повертаючись до різних шляхів дослідження художнього тексту, слід згадати й про його структурні елементи, які розрізняються підходами до його аналізу та організації – функційно-лінгвістичним (структурно-мовним), текстовим (структурно-семантичним) і функційно-комунікативним. Дослідження літератури ХХ століття довели, що традиційна оповідь поступово змінюється новою оповідною формою, що набула назву вільний непрямий дискурс. Для того, щоб довести, що певний твір належить до відповідного типу текстів треба виявити наявність вільного непрямого дискурсу. Для підтвердження чи спростування цієї тези необхідно дослідити специфіку образу автора, оповіді, образів персонажів, динаміку й діалектику позицій оповідача в романі тобто зробити багатоаспектний аналіз твору. Образ автора є творчим суб’єктом твору, його головною творчою інстанцією і саме він виступає домінантою художньо-стилістичної організації тексту. Основною метою нашої статті є демонстрування багатоаспектності та багатошаровості стилістичного аналізу текста, виявлення сучасних тенденцій в інтерпретуванні художнього твору.
The complexity and multifacetedness of the text as a system all components of which are closely interconnected and interacting are paid attention in the article. It is noted that the text structure is inherent not only to fiction, but it is a basic element of scientific knowledge in any field. Having analyzed the scientific studies related to stylistic analysis, we found that the analysis of the literary text, the style of which characterizes not only a certain plot, but also the era and the artistic essence of the auctor, who demonstrates his/her own structural and aesthetic style, remains of permanent relevance. It has been demonstrated that in the modern scientific communication paradigm is an extensive system of texts, each of which has its own peculiarities and differences. Among this variety of texts, the literary text is a kind of separate group, but even this structure is not stable and of the same type, because the style of the literary text also depends on its genre variety. Returning to the different ways of researching the literary text, we should also mention its structural elements, which differ in approaches to its analysis and organization – functional-linguistic (structural-linguistic), textual (structural-semantic) and functional-communicative. Studies of the literature of the 20th century proved that the traditional narration is gradually being replaced by a new narrative form, which is named as free indirect discourse. In order to prove that a certain work belongs to the corresponding type of texts, it is necessary to reveal the presence of free indirect discourse. In order to confirm or refute this thesis, it is necessary to investigate the specifics of the image of the author, the story, the images of the characters, the dynamics and dialectics of the narrator's positions in the novel, that is, to make a multifaceted analysis of the work. The image of the author is the creative subject of the work, its main creative agency, and it is he or she who dominates the literary and stylistic organization of the text. The main goal of our article is to demonstrate the multifaceted and multi-layered stylistic analysis of the text, to identify modern trends in the interpretation of the work of art.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62875
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 26 Том 2 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
АСПЕКТИ СТИЛІСТИЧНОГО АНАЛІЗУ ПРОЗОВОГО ТЕКСТУ.pdf421.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.