Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62955
Title: | Ідейно-естетична та композиційно-сюжетна специфіка соціально-психологічної драми Ся Яня «Ароматні трави на горизонті» |
Other Titles: | Ideological-aesthetic and composition-plot specificity of social- psychological drama by Xia Yan "Fragrant Flowers on the Horizon" |
Authors: | Шеремет, А. О. |
Keywords: | театр, Китай, драматургія, розмовна драма, соціально-психологічна драма, theater, China, drama, spoken drama, socio-psychological drama |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Шеремет, А. О. Ідейно-естетична та композиційно-сюжетна специфіка соціально-психологічної драми Ся Яня «Ароматні трави на горизонті» / А. О. Шеремет // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 2, вип. 26. – С. 292–296. – Бібліогр.: с. 296 (7 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/26/part_2/55.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | Стаття присвячена особливостям драматургічної творчості Ся Яня (夏衍,1900–1995) – китайського режисера
та драматурга першої половини XX ст. Ся Янь – активний учасник руху за становлення нового китайського театру.
Творчість китайського драматурга, письменника, журналіста, сценариста та режисера Ся Яня справила значний
вплив на історію сучасної китайської драми: його унікальний тип драматичного мистецтва знаменував новий етап
у розвитку китайської драматичної літератури. Ся Янь зробив чимало для кінематографу своєї епохи і будучи вже
досвідченім сценаристом, маючи за плечима декілька кінострічок, які отримали визнання у кіноіндустрії, зацікавився розмовною драмою та її сценічним втіленням. Звісно, багатий досвід не міг не відобразитись на драматургічній творчості. У драмі «Ароматні трави на горизонті» Ся Янь порушує велику кількість питань, розкриває актуальну
соціальну тематику, заглиблюється у внутрішні протиріччя, любовні перипетії, розкриває тонкощі конфлікту поколінь, торкається важливих для його часу суспільних проблем. Автор зосереджується на житті своїх персонажів, їх
думках, переживаннях, психологічному та духовному стані, а це все у сукупності дає змогу визначити «Ароматні
трави на горизонті» як соціально-психологічну драму. Мета роботи – визначити ключові особливості соціально-психологічної драми Ся Яня «Ароматні трави на горизонті»(《芳草天涯》), дослідити її тематично-ідейну основу, особливості конфлікту та структуру образної системи. Зазначена мета статті визначила потребу застосування таких
методів дослідження: культурно-історичного аналізу (для визначення зв’язків між соціально-побутовими та літературними зрушеннями у першій половині ХХ століття в Китаї), біографічного (висвітлення аспектів життя драматурга,
його суспільно політичної та творчої діяльності та їх впливу на формування персонального стилю автора) та структурно-типологічного (розкриття соціально-психологічної специфіки драми Ся Яня) аналізів. The article is devoted to the peculiarities of the dramatic work of Xia Yan (夏衍,1900–1995), a Chinese director and playwright of the first half of the 20th century. Xia Yan is an active participant in the movement for the establishment of a new Chinese theater. The work of the Chinese playwright, writer, journalist, screenwriter and director Xia Yan had a significant impact on the history of modern Chinese drama: his unique type of dramatic art marked a new stage in the development of Chinese dramatic literature. Xia Yan did a lot for the cinema of his era and, being already an experienced screenwriter, with several films under his belt that received recognition in the film industry, he became interested in spoken drama and its stage embodiment. Of course, the rich experience could not fail to be reflected in the dramatic work. In the drama "Fragrant Flowers on the Horizon" Xia Yan raises a large number of questions, reveals relevant social issues, delves into internal contradictions, love vicissitudes, reveals the intricacies of the conflict of generations, touches on important social problems of his time. The author focuses on the lives of his characters, their thoughts, experiences, psychological and spiritual state, and all this together makes it possible to define "Fragrant Flowers on the Horizon" as a socio-psychological drama. The purpose of the work is to determine the key features of Xia Yan's socio-psychological drama "Fragrant Flowers on the Horizon" (《芳 草天涯》), to investigate its thematic and ideological basis, features of the conflict and the structure of the image system. The specified goal of the article determined the need to apply the following research methods: cultural and historical analysis (to determine the connections between social, everyday and literary shifts in the first half of the 20th century century in China), biographical (coverage of aspects of the playwright's life, his social status creative and creative activities and their influence on the formation of the author's personal style) and structural-typological (revelation of the socio-psychological specificity of Xia Yan's drama) analyses. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62955 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | Закарпатські філологічні студії Випуск 26 Том 2 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНА ТА КОМПОЗИЦІЙНО-СЮЖЕТНА СПЕЦИФІКА.pdf | 706.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.