Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62967
Title: | Змішане навчання: інноваційний підхід до освітнього процесу в умовах цифрової трансформації |
Authors: | Самойленко, Інна Попадич, Олена Олександрівна Попадич, Богдан |
Keywords: | : змішане навчання, освітній процес, заклади вищої освіти, актуальність, інновації, здобувачі освіти, цифровізація освіти |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Самойленко І., Попадич О., Попадич Б. Змішане навчання: інноваційний підхід до освітнього процесу в умовах цифрової трансформації. Наукові праці МАУП. Педагогічні науки. 2024. Вип. 1 (60). Київ : Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2024. С. 57-61. https://journals.maup.com.ua/index.php/pedagogy/article/view/3112 (Фахове видання) |
Abstract: | У статті автори досліджують сучасні тенденції в освіті, зокрема застосування концепції змішаного навчання у закладах вищої освіти. Зазначено, що пандемія COVID-19, а згодом і війна в Україні, розпочата російською федерацією, суттєво вплинули на освітній процес, змушуючи заклади освіти всіх рівнів переглядати традиційні форми навчання. Це стосується й закладів вищої освіти (ЗВО), де виникла гостра потреба в адаптації до нових реалій. У контексті швидкого розвитку цифрових технологій, змішане навчання стало інноваційним підходом, який поєднує в собі переваги традиційного і онлайн-навчання. І важливим є створення комфортного інформаційного середовища для навчання, зокрема розробку онлайн-платформ для доступу до матеріалів, створення форумів для обговорення, організацію вебінарів тощо. Авторами приведені основні принципи та переваги змішаного навчання, розглянуті інструменти та технології, а також ключові аспекти підготовки викладачів та здобувачів до ефективного використання цього підходу. Висвітлені механізми впровадження концепції змішаного навчання в освітній процес. Встановлено, що змішане навчання, як форма організації педагогічної взаємодії, відтворює роль викладача, перетворюючи її на більш фасилітуючу та модеруючу. У цьому контексті викладач вже не є просто постачальником інформації, а стає провідником і фасилітатором активного навчання. Для ефективного впровадження змішаного навчання, важливим є високий рівень сформованості цифрових компетентностей як у педагогів, так і у здобувачів освіти. У результаті дослідження встановлено, що змішане навчання є перспективним інструментом для покращення якості освіти в умовах сучасної цифрової трансформації. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення методики викладання в ЗВО, розробки програм та курсів змішаного навчання, підвищення кваліфікації викладачів, педагогів, науково-педагогічних працівників. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/62967 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3112-Текст статті-3930-1-10-20240617.pdf | 312.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.