Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63020
Назва: | Ефективні методи і прийоми навчання фонетики і фонології української мови у вищій школі. |
Інші назви: | EFFECTIVE METHODS AND TECHNIQUES OF TEACHING PHONETICS AND PHONOLOGY OF THE UKRAINIAN LANGUAGE IN HIGHER EDUCATION |
Автори: | Пискач, Ольга Дмитрівна |
Ключові слова: | українська мова, фонетика, фонологія, лінгводидактика, метод, прийом, звук, фонема, асиміляція, вища школа |
Дата публікації: | чер-2024 |
Видавництво: | Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка |
Бібліографічний опис: | Пискач О.Д. Ефективні методи і прийоми навчання фонетики і фонології української мови у вищій школі. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. Вип. 214. С. 286–291. URL: https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/issue/view/36/70 |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано ефективні методи і прийоми навчання фонетики і фонології української мови на першому курсі закладу вищої освіти. Авторка приділила окрему увагу проблемним питанням розрізнення звука і фонеми, класифікації голосних і приголосних, розпізнавання звукових змін (асиміляції) і запропонувала методичні шляхи їх вирішення. Серед основних методів навчання фонетики і фонології української мови у вищій школі виокремлено такі: пояснювально-ілюстративний, метод евристичної бесіди, метод роботи з підручником, метод спостереження за мовним матеріалом, фонетичний аналіз, мозковий штурм, метод Кіплінга та ін. Кращому засвоєнню курсу сприятимуть і міжпредметні зв’язки з анатомією, фізикою, логопедією, діалектологією тощо. Найбільш ефективною для студентів першокурсників є очна форма навчання, однак, виходячи з об’єктивних реалій сьогодення, вона повинна супроводжуватися активним залученням дистанційних засобів репрезентації інформації (текстової, графічної, анімації, відео, аудіо). Використання сучасних інформаційних технологій навчання (Moodle, Google Meet, Google Classroom, Zoom) урізноманітнює й полегшує освітній процес. Зроблено висновок, що з огляду на об’єктивні реалії сучасної лінгводидактики під час викладання фонетики і фонології у вищій школі необхідно залучати нові інформаційні технології, застосовувати міжпредметні зв’язки, активні й інтерактивні методи навчання, мотивувати здобувачів освіти цікавими творчими й пошуковими завданнями, конкурсами, спонукати до індивідуальної та групової роботи. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63020 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри української мови |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Пискач. Методика.pdf | 749.71 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.