Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63246
Title: Засоби вираження рекламних текстів з урахуванням основних мовних пластів у жіночих періодичних виданнях (за матеріалами онлайн-видань «Коліжанка», «Тендітна», ukrainky.com)
Other Titles: Means of expression of advertising texts taking into account the main language layers in women's periodicals (based on the materials of the online publications «Kolizhanka», «Tenditna», ukrainky.com)
Authors: Бортун, К. О.
Keywords: рекламний дискурс, стилістика, текст реклами, жіночі періодичні видання, мовні засоби виразності, advertising discourse, stylistics, advertising text, women's periodicals, linguistic means of expression
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Бортун, К. О. Засоби вираження рекламних текстів з урахуванням основних мовних пластів у жіночих періодичних виданнях (за матеріалами онлайн-видань «Коліжанка», «Тендітна», ukrainky.com) / К. О. Бортун // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 1, вип. 27. – С. 35–40. – Бібліогр.: с. 40 (13 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/27/part_1/6.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Сучасна українська жіноча періодика має специфічні тематичні та стильові моменти. Рекламі в жіночій періодичній пресі притаманне психологічно-емоційне забарвлення, що позначено на виборі теми – жінці не байдуже, яку інформацію їй підносять, наскільки ця інформація відповідає її настрою, функційній спрямованості матеріалів – публікації виконують інформаційну, освітню та дидактичну функції, що допомагає аудиторії вирішити певні проблеми, пов’язані з особистим, духовним світом, виробити модель поведінки, сприяє вирішенню конфліктних ситуацій. Розважальна функція забезпечує релаксацію в процесі прочитання матеріалів жіночої періодики, мова позбавленна обсценної лексики, жаргонізмів, лайливої лексики. Тон її вимогливий, але м’якший, ніж у виданнях інших типів. Розглянувши лексичну організацію рекламних текстів, нами з’ясовано, що всі слова у тексті носять виключно позитивне емоційне забарвлення, а також наявна велика кількість іншомовних вкраплень у структурі реклами. Стилістичний потенціал реклами створює образний світ, інформацію про продукт або послугу, прагне зробити його привабливішим для потенційних споживачок. Мовний арсенал рекламного дискурсу жіночих онлайн-видань допомагає стати «близьким» жіночім запитам і потребам. Синтаксичний шар є певним віддзеркалення і маркером уваги та інтенцій потенційних споживачок реклами. Його різножанрова лінгвістична природа надає певного ідейного спрямування жіночим онлайн-виданням. Рекламний текст зумовлений неймовірним різноманіттям різних шарів і ярусів сучасної української літературної мови, мати змогу втілити їхні варіації. Тобто рекламний дискурс є своєрідним «плацдармом» для актуалізації та трансформаційних особливостей цих лінгвістичних особливостей, які ми окреслили вище, для впливу на жіночу свідомість і світогляд. Перспективним вбачаємо дослідження рекламного дискурсу у жіночих періодичних виданнях за матеріалами онлайн-видань у зіставному аспекті.
Modern Ukrainian women's periodicals have specific thematic and stylistic aspects. Advertising in the women's periodical press is characterized by a psychological and emotional color, which is indicated by the choice of the topic ‒ a woman does not care what information is presented to her, how much this information corresponds to her mood, the functional orientation of the materials ‒ the publications perform informational, educational and didactic functions that help the audience to solve certain problems related to the personal, spiritual world, develop a model of behavior, contributes to the resolution of conflict situations. The entertainment function provides relaxation in the process of reading the materials of women's periodicals, the language is devoid of obscene vocabulary, jargon, and abusive language. Its tone is demanding, but softer than in publications of other types. Having considered the lexical organization of advertising texts, we found out that all words in the text have an exclusively positive emotional color, as well as a large number of foreign language interspersions in the structure of advertising. The stylistic potential of advertising creates a visual world, information about a product or service, seeks to make it more attractive to potential consumers. The linguistic arsenal of the advertising discourse of women's online publications helps to become «close» to women's requests and needs. The syntactic layer is a certain reflection and marker of the attention and intentions of potential consumers of advertising. Its multi-genre linguistic nature gives a certain ideological direction to women's online publications. The advertising text is conditioned by the incredible variety of different layers and tiers of the modern Ukrainian literary language, to be able to embody their variations in an advertising picture.That is, the advertising discourse is a kind of «springboard» for the actualization and transformational features of these linguistic features, which we outlined above, to influence women's consciousness and worldview. We see the research of advertising discourse in women's periodicals based on the materials of online publications in a comparative aspect as promising.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63246
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 27 Том 1 2023



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.