Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63252
Title: Шляхи та прийоми опанування спортивної термінології
Other Titles: Ways and methods of learning sports terminology
Authors: Бєлінська, І. Д.
Котовська, Т. І.
Кузів, М. З.
Keywords: спорт, терміносистема, галузева лексика, англомовні терміни, професійно-орієнтоване спілкування, sport, term system, professional vocabulary, sectorial lexicon, English terms, professionally oriented communication
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Бєлінська, І. Д. Шляхи та прийоми опанування спортивної термінології / І. Д. Бєлінська, Т. І. Котовська, М. З. Кузів // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 1, вип. 27. – С. 69–74. – Бібліогр.: с. 74 (10 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/27/part_1/12.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Статтю присвячено питанням навчання англомовної спортивної термінології студентів нефілологічних спеціальностей вишів. Актуальність вибору даної теми зумовлена недостатністю вивчення системних аспектів термінології спорту. Навчання спеціальної галузевої лексики розглядається у статті як основа навчання майбутніх фахівців англійської мови для професійного спілкування. Її ядро становить фахова термінологія, володіння якою є запорукою успіху англомовної професійної комунікації. У статті окреслено два основних шляхи, в рамках яких на нефілологічних спеціальностях в ЗВО України відбувається опанування студентами англомовною спортивною термінологією – викладання фахових дисциплін та курс англійської мови для професійного спілкування. Як запоруку успішного оволодіння студентами спортивною термінологією визначено інтеграцію цих шляхів та системну реалізацію міжпредметних зв’язків. Розкрито роль та можливості фундаментальних курсів у попередньому ознайомленні студентів з англомовною галузевою термінологією. Як універсальна дидактична основа і одне з основних джерел для вивчення англомовної спортивної термінології у розвідці розглядається автентичний професійно-скерований текст. Наведено та проаналізовано приклади вживання спортивної термінології у відповідному комунікативному контексті та факти збагачення професійного вокабуляру студентів одиницями терміносистеми спорту, питомими усталеними фразами тощо. У статті окреслено випадки застосування новітніх імітаційних методів, розглянуто випадки опанування спортивної термінології із залученням симуляції реальної професійної діяльності в навчальному середовищі, заакцентовано основні моделі розгортання квазіпрофесійних ситуацій і професійно-орієнтованих діалогів, визначено соціальні ролі учасників конкретної комунікативної ситуації. У розвідці окреслено роль Інтернету і найновіших інформаційних технологій в оволодінні англомовною спортивною термінологією; визначено діапазон дидактичних матеріалів та електронних джерел, які можуть бути використані в процесі вивчення англомовної спортивної термінології.
The article deals with studying English sport terms by non-philological students of higher institutions in the context of current education conditions. Significance of the chosen topic is determined by lack of investigation devoted to the system of sports terminology aspects. Special purposes language learning is presented in the article as a base for the future specialists study for professional communication. Its core is stated by professional terminology, good command of which is an assurance of successful communication. The two main trends used in teaching sports English in Ukraine are defined. Integration of these trends and system intersubjective relations as a guarantee of successful students’ learning of sports terminology is explored. The role and prospects of fundamental courses in previous acquaintance of students with English professional terminology is shown. Authentic professionally-oriented text is considered as the universal didactic base and one of the main source for sports terminology learning. Examples of sports terminology usage in correlative communicative context are given and analyzed as well as facts of professional vocabulary beneficiation of students with lexical terms connected to sport and phraseological units etc. The usage of the latest imitation methods are defined in the article, cases of sport terminology studying in combination with real professional activity simulation in educative surrounding, main models of quasi professional situations development and professionally-oriented dialogues are focused on as well as social role of specific communicative situation. The Internet impact and the newest information technologies in learning of English sport terminology is also considered as well as the range of didactic materials and electronic resources which can be used in the process of English sport terminology learning.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63252
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 27 Том 1 2023



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.