Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63253
Title: | The concept of CHORNOBYL in a multimodal framework |
Other Titles: | Концепт ЧОРНОБИЛЬ у мультимодальному вимірі |
Authors: | Bilyk, O. I. Ivanotchak, N. I. Malyshivska, I. V. Pyliachyk, N. Ye. |
Keywords: | multimodal metaphor, Chornobyl, target and source domains, modes, Чорнобиль, мультимодальна метафора, модуси, цільовий та вихідний домени |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Bilyk, O. I. The concept of CHORNOBYL in a multimodal framework / O. I. Bilyk, N. I. Ivanotchak, I. V. Malyshivska, N. Ye. Pyliachyk // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 1, вип. 27. – С. 75–81. – Бібліогр.: с. 81 (22 назви); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/27/part_1/13.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | The article studies the multimodal metaphors which vividly verbalise the concept of CHORNOBYL in the film
“Chernobyl”. The investigation focuses on the symbiosis of visual, auditory and verbal modes cuing the target and
source domains of the key metaphors. The study deals with the attitudes which are associated with the source
domains and are mapped onto the target domain. The perceptions evoked by the target domain CHORNOBYL are
established due to the stance-constructive meaning of multimodal metaphors. The research is based on five episodes
of the miniseries “Chernobyl”. As part of the analysis, the Filmic Metaphor Identification Procedure (FILMIP) is used
to identify and select multimodal metaphors, construct and describe key metaphors that are relevant to the target
domain of CHORNOBYL. Moreover, the research paper aims at distinguishing the domain modes, interpreting all the
meanings and attitudes that map onto the domains. The multimodal metaphors under study combine visual, auditory
(sonic and musical) and verbal (written and spoken) cues to define the source domains of such metaphors as
CHORNOBYL IS WAR, CHORNOBYL IS DEATH, and CHORNOBYL IS FATAL BEAUTY. In this research the key metaphors
in which the source domain is suggested by more than one mode in film scenes are singled out. Multimodal
metaphors are constantly developing: throughout the film new potential mapping from source to target are gradually
demonstrated, enriching the metaphors. It becomes evident that even if the source domain is cued only through one
mode in a series scene, it always strengthens the multimodal metaphor by the amalgamation of various modes which
emerge in the the film. The actualisation of the singled out metaphors is rather subjective and the viewers of the same
film may construe different multimodal metaphors. У статті досліджено мультимодальні метафори, які яскраво вербалізують концепт ЧОРНОБИЛЬ у фільмі «Чорнобиль». Дослідження зосереджено на симбіозі візуального, слухового та вербального модусів, що визначають цільовий та вихідний домени ключових метафор. Дослідження аналізує ставлення, які пов’язані з вихідними доменами та відображаються на цільовому домені. Сприйняття, викликані цільовим доменом CHORNOBYL, встановлюються завдяки позиційно-конструктивному значенню мультимодальних метафор. Дослідження базується на п’яти епізодах міні серіалу «Чорнобиль». Як частина аналізу, процедура ідентифікації метафори в кіно використовується для ідентифікації та відбору мультимодальних метафор, конструювання та опису основних метафор, які мають відношення до цільового домену CHORNOBYL. Крім того, наукова розвідка спрямована на розрізнення домінуючих модусів, інтерпретацію всіх значень і ставлень, які відображаються у доменах. Мультимодальні метафори, які досліджуються, поєднують візуальні, слухові (звукові та музичні) та вербальні (письмові та усні) модуси, щоб визначити джерело таких метафор, як CHORNOBYL IS WAR, CHORNOBYL IS DEATH, і CHORNOBYL IS FATAL BEAUTY. У цьому дослідженні виокремлюються ключові метафори, у яких вихідний домен пропонується більш, аніж одним модусом у кіно сценах. Мультимодальні метафори постійно розвиваються: протягом фільму поступово демонструється нове потенційне мапування від джерела до цілі, збагачуючи метафори. Стає очевидним, що навіть якщо вихідний домен передається лише через один модус у сцені фільму, це завжди підсилює мультимодальну метафору шляхом об’єднання різних модусів, які виникають у ньому. Актуалізація виділених метафор є досить суб’єктивним явищем, і глядачі одного фільму можуть витлумачувати мультимодальні метафори по-різному. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63253 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | Закарпатські філологічні студії Випуск 27 Том 1 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
THE CONCEPT OF CHORNOBYL IN A MULTIMODAL FRAMEWORK.pdf | 716.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.