Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63316
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГорда, О. М.-
dc.date.accessioned2024-07-04T07:30:00Z-
dc.date.available2024-07-04T07:30:00Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationГорда, О. М. Соціокультурна змістова лінія «Пісні про рушник» та її трансляція іншомовній авдиторії / О. М. Горда // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 2, вип. 27. – С. 14–18. – Бібліогр.: с. 17–18 (22 назви); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/27/part_2/2.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63316-
dc.description.abstractСучасна лінгводидактика фокусується на створенні навчальних матеріалів соціокультурного та лінгвокраїнознавчого змісту. У статті акцентовано увагу на дидактичній цінності тексту А. Малишка «Пісня про рушник» в контексті навчання української мови як іноземної (УМІ). Актуальність дослідження обґрунтована необхідністю та важливістю залучення до процесу навчання мови пісенних матеріалів. На підставі аналізу лінгводидактичних праць з’ясовано, що слухання та виконання пісень сприяє продуктивності в практикуванні мови та справляє хороший ефект на формування вторинної мовної особистості. Мета статті – дослідити особливості соціокультурної змістової лінії «Пісні про рушник» та запропонувати методичні рекомендації щодо вивчення цього пісенного тексту на занятті з УМІ (рівень В1). Застосування методів спостереження, систематизації та аналізу дало змогу виявити складові, які формують соціокультурну лінію твору. Серед них образ матері, взаємини матері та сина, образ-символ українського рушника-оберега, образи дороги, вранішньої зорі та ін. Запропоновано завдання та подано методичні рекомендації, що допоможуть розкрити ці образи для іноземця шляхом створення різних комунікативних ситуацій: діалог між студентами, побажання близькій людині, з якою доводить розлучатися тощо та семантизувати лексику на їх позначення. З’ясовано, що текст «Пісні про рушник» є вдалим навчальним матеріалом для формування мовної компетенції, зокрема в аспекті вивчення стилістичних засобів лексики та синтаксису. Зроблено висновки, що інтеграція пісенного тексту А. Малишка у процес оволодіння українською мовою дасть змогу задіяти під час роботи над нею різні види мовленнєвої діяльності, сприятиме формуванню соціокультурної компетенції іншомовців, допоможе адаптуватися та краще орієнтуватися в іншомовному суспільстві, полегшить взаємодію з носіями мови та дасть змогу глибше пізнати національну ментальність українців.uk
dc.description.abstractModern linguodidactics focuses on the creation of teaching materials with socio-cultural and country-specific studies content. The article emphasizes on the didactic value of “Song About a Rushnyk” by Andrii Malyshko in the context of teaching Ukrainian as a foreign language (UFL). The relevance of the study is substantiated by the necessity and importance of involving song materials in the process of language teaching. It is opined that listening to and performing songs in classes with UFL promotes productivity in language practice and has a good effect on the formation of a secondary language identity. The purpose of the article is to study the peculiarities of the socio-cultural content line of the “Song About a Rushnyk” and to propose methodological recommendations for studying this song text in classes with UFL at B1 level. The author uses methods of observation, systematization, and analysis. This made it possible to identify the components that form the socio-cultural line of the work. The image of the mother, the relationship between mother and son, the Ukrainian towel-amuletthe as image-symbol, the images of the road, the morning star, etc are among them. It has been found that the text of the “Song About a Rushnyk” is a successful teaching material for the formation of language competence, particular in terms of learning stylistic means of lexis and syntax. It is concluded that the integration of song lyrics by Andrii Malyshko into the process of learning the Ukrainian language will allow to use different types of speech activities, contribute to the formation of socio-cultural competence of foreigners, help to adapt and better navigate in a foreign-speaking society, facilitate interaction with native speakers and allow to get a deeper understanding of the national mentality of Ukrainians.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectлінгводидактикаuk
dc.subjectпісенні тексти як навчальний матеріалuk
dc.subject«Пісня про рушник» А. Малишкаuk
dc.subjectсоціокультурна змістова лініяuk
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk
dc.subjectlinguodidacticuk
dc.subjectsong lyrics as educational materialuk
dc.subject“Song About a Rushnyk” by A. Malyshkouk
dc.subjectsocio-cultural content lineuk
dc.subjectUkrainian as a foreign languageuk
dc.titleСоціокультурна змістова лінія «Пісні про рушник» та її трансляція іншомовній авдиторіїuk
dc.title.alternativeThe socio-cultural content line of the "Song About a Rushnyk" and its transmission to a foreign-language audienceuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 27 Том 2 2023



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.