Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63316
Назва: | Соціокультурна змістова лінія «Пісні про рушник» та її трансляція іншомовній авдиторії |
Інші назви: | The socio-cultural content line of the "Song About a Rushnyk" and its transmission to a foreign-language audience |
Автори: | Горда, О. М. |
Ключові слова: | лінгводидактика, пісенні тексти як навчальний матеріал, «Пісня про рушник» А. Малишка, соціокультурна змістова лінія, українська мова як іноземна, linguodidactic, song lyrics as educational material, “Song About a Rushnyk” by A. Malyshko, socio-cultural content line, Ukrainian as a foreign language |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Горда, О. М. Соціокультурна змістова лінія «Пісні про рушник» та її трансляція іншомовній авдиторії / О. М. Горда // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 2, вип. 27. – С. 14–18. – Бібліогр.: с. 17–18 (22 назви); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/27/part_2/2.pdf |
Серія/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Короткий огляд (реферат): | Сучасна лінгводидактика фокусується на створенні навчальних матеріалів соціокультурного та лінгвокраїнознавчого змісту. У статті акцентовано увагу на дидактичній цінності тексту А. Малишка «Пісня про рушник» в контексті навчання української мови як іноземної (УМІ).
Актуальність дослідження обґрунтована необхідністю та важливістю залучення до процесу навчання мови
пісенних матеріалів.
На підставі аналізу лінгводидактичних праць з’ясовано, що слухання та виконання пісень сприяє продуктивності
в практикуванні мови та справляє хороший ефект на формування вторинної мовної особистості.
Мета статті – дослідити особливості соціокультурної змістової лінії «Пісні про рушник» та запропонувати методичні рекомендації щодо вивчення цього пісенного тексту на занятті з УМІ (рівень В1).
Застосування методів спостереження, систематизації та аналізу дало змогу виявити складові, які формують
соціокультурну лінію твору. Серед них образ матері, взаємини матері та сина, образ-символ українського рушника-оберега, образи дороги, вранішньої зорі та ін. Запропоновано завдання та подано методичні рекомендації, що
допоможуть розкрити ці образи для іноземця шляхом створення різних комунікативних ситуацій: діалог між студентами, побажання близькій людині, з якою доводить розлучатися тощо та семантизувати лексику на їх позначення.
З’ясовано, що текст «Пісні про рушник» є вдалим навчальним матеріалом для формування мовної компетенції,
зокрема в аспекті вивчення стилістичних засобів лексики та синтаксису.
Зроблено висновки, що інтеграція пісенного тексту А. Малишка у процес оволодіння українською мовою дасть
змогу задіяти під час роботи над нею різні види мовленнєвої діяльності, сприятиме формуванню соціокультурної
компетенції іншомовців, допоможе адаптуватися та краще орієнтуватися в іншомовному суспільстві, полегшить
взаємодію з носіями мови та дасть змогу глибше пізнати національну ментальність українців. Modern linguodidactics focuses on the creation of teaching materials with socio-cultural and country-specific studies content. The article emphasizes on the didactic value of “Song About a Rushnyk” by Andrii Malyshko in the context of teaching Ukrainian as a foreign language (UFL). The relevance of the study is substantiated by the necessity and importance of involving song materials in the process of language teaching. It is opined that listening to and performing songs in classes with UFL promotes productivity in language practice and has a good effect on the formation of a secondary language identity. The purpose of the article is to study the peculiarities of the socio-cultural content line of the “Song About a Rushnyk” and to propose methodological recommendations for studying this song text in classes with UFL at B1 level. The author uses methods of observation, systematization, and analysis. This made it possible to identify the components that form the socio-cultural line of the work. The image of the mother, the relationship between mother and son, the Ukrainian towel-amuletthe as image-symbol, the images of the road, the morning star, etc are among them. It has been found that the text of the “Song About a Rushnyk” is a successful teaching material for the formation of language competence, particular in terms of learning stylistic means of lexis and syntax. It is concluded that the integration of song lyrics by Andrii Malyshko into the process of learning the Ukrainian language will allow to use different types of speech activities, contribute to the formation of socio-cultural competence of foreigners, help to adapt and better navigate in a foreign-speaking society, facilitate interaction with native speakers and allow to get a deeper understanding of the national mentality of Ukrainians. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63316 |
ISSN: | 2663-4899 |
Розташовується у зібраннях: | Закарпатські філологічні студії Випуск 27 Том 2 2023 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
СОЦІОКУЛЬТУРНА ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ПІСНІ ПРО РУШНИК».pdf | 448.62 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.