Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63320
Title: Комунікативне навантаження графонів у романі «Ґудзик-2» Ірен Роздобудько
Other Titles: The communicanive load of graphs in the novel «Button-2» by Iren Rozdobudko
Authors: Євтушина, Т. О.
Keywords: сучасна жіноча проза, графон, комунікативне навантаження, роман «Ґудзик-2», Ірен Роздобудько, modern women's prose, graphon, communicative load, novel «Button-2», Iren Rozdobudko
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Євтушина, Т. О. Комунікативне навантаження графонів у романі «Ґудзик-2» Ірен Роздобудько / Т. О. Євтушина // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 2, вип. 27. – С. 28–33. – Бібліогр.: с. 32–33 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/27/part_2/5.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті досліджено комунікативну релевантність домінантних графонів у романі «Ґудзик-2» Ірен Роздобудько. Наголошено, що проза письменниці оминає маски тоталітарного минулого, стає полілогічною. На часі перетворення мовленнєвої комунікації на відеовербальну. Для унаочнення вербального змісту прози авторка використовує графони. Завдяки графічних виражальних засобів Ірен Роздобудько отримує додаткові можливості для виокремлення найважливіших у комунікативному плані елементів, що сприяє посиленню впливу на адресата й залежить не лише від змісту, але й форми та організації тексту. Графони допомагають авторці розкрити глибину і характер зображуваної дійсності. Серед найпродуктивніших засобів графічної актуалізації висловлювання зафіксовано лапки, курсив, дефісацію, використання великої літери, іншомовну абетку, експерименти з розміром тексту. З’ясовано, що графічні стилістичні засоби використано в романі «Ґудзик-2» на тлі графічно нейтрального тексту. Курсивом візуалізовано особові та неозначені займенники, якісно-означальні прислівники, іменники, об’ємні фрагменти тексту, лист однієї з героїнь до себе самої, інтертекст – тексти пісень, кінематографічні роздуми. Така форма написання виражає семантичну глибину підтексту, зосереджує увагу читача, закликає уважно вчитатися, оцінити текстовий масив. Наголошено, що найпродуктивнішим комунікативним засобом графічної акцентуації лексем є лапки. Вони прагматично важливі, оскільки транслюють зосередження уваги авторки до повідомлення, орієнтують читача на ґрунтовний аналіз фрагмента тексту, записаного в лапках. За допомогою лапок виокремлено текстові масиви, гасла, запитання, ситуації, імена людей, характеристики персонажів, предмети, абстрактні поняття, машини, тварини, квіти, прислівники та прикметники, фразеологізми, жаргонізми, слова мовленнєвого етикету, прецедентні феномени – національно-прецедентний феномен зі сфери української літератури та світові шлягери.
The article examines the communicative relevance of dominant graphons in the novel «Button-2» by Irene Rozdobudko. It is emphasized that the writer's prose bypasses the masks of the totalitarian past and becomes polylogical. It's time to convert voice communication to video-verbal communication. To visualize the verbal content of the prose, the author uses graphons. Thanks to graphic means of expression, Irene Rozdobudko gets additional opportunities to highlight the most important communicative elements, which helps to strengthen the impact on the addressee and depends not only on the content, but also on the form and organization of the text. Graphic highlights help the author to reveal the depth and nature of the depicted reality. Quotation marks, italics, the use of capital letters, foreign language alphabets, and experiments with the size of the text are among the most productive means of graphic actualization of the expression. It was found that graphic stylistic devices were used in the novel «Button-2» against the background of a graphically neutral text. Personal and indefinite pronouns, qualitatively descriptive adverbs, nouns, voluminous text fragments, a letter from one of the heroines to herself, intertext - song texts, cinematic reflections are visualized in italics. This form of writing expresses the semantic depth of the subtext, focuses the reader's attention, calls for careful reading and evaluation of the text array. It is emphasized that quotation marks are the most productive means of graphic accentuation of tokens. They are pragmatically important, as they convey the author's focus on the message, orient the reader to a thorough analysis of the text fragment written in quotation marks. With the help of quotation marks, text arrays, slogans, questions, situations, characteristics of characters, words for designating objects, abstract concepts of names of people, cars, animals, flowers, adverbs and adjectives, phraseological units, jargons, words of speech etiquette, precedent phenomena - national-precedent a phenomenon from the field of Ukrainian literature and world hits.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63320
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 27 Том 2 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОМУНІКАТИВНЕ НАВАНТАЖЕННЯ ГРАФОНІВ.pdf439.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.