Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63377
Назва: | Діагностика рівня розвитку основ критичного мислення у дітей старшого дошкільного віку |
Інші назви: | Diagnostics of the level of development of the fundamentals of critical thinking in children of older preschool age |
Автори: | Максимова, О. О. Федорова, М. А. |
Ключові слова: | критичне мислення, діти старшого дошкільного віку, діагностика рівня розвитку критичного мислення, рівні, critical thinking, children of older preschool age, diagnosis of the level of development of critical thinking, levels |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | УжНУ " Говерла" |
Бібліографічний опис: | Максимова О. О. Діагностика рівня розвитку основ критичного мислення у дітей старшого дошкільного віку / О. О. Максимова, М. А. Федорова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2024. – Вип. 1 (54). – С. 115-119. – Бібліогр.: с. 118 (4 назв). – URL http://visnyk-ped.uzhnu.edu.ua/article/view/303831 |
Серія/номер: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Короткий огляд (реферат): | В епоху швидких змін, коли інновації та креативність стають ключовими, розвинене критичне
мислення є складником успішної особистості. Воно сприяє розвитку вміння аналізувати інформацію, відрізняти факти від припущень, встановлювати зв’язки між подіями, робити об’єктивні висновки, ефективно використовувати наявні ресурси та шукати нові шляхи досягнення мети. Мета статті: висвітлення сутності критичного мислення, обґрунтування критеріїв діагностики та опис результатів розвитку його основ у дітей старшого дошкільного віку. Методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури, метод гри, бесіда за картинками, розв’язок педагогічних ситуацій, спостереження за дітьми. Проведене дослідження показало, що 30,5% знаходяться на низькому рівні розвитку критичного мислення, елементарний рівень мають 47,8%, позитивний рівень виявлено у 21,7%. In an era of rapid changes, when innovation and creativity become key, developed critical thinking is a component of a successful personality. It promotes the development of the ability to analyze information, distinguish facts from assumptions, establish connections between events, draw objective conclusions, effectively use available resources, and look for new ways to achieve a goal. The purpose of the article is to highlight the essence of critical thinking, justify the diagnostic criteria, and describe the results of the development of its foundations in older preschool children. Methods applied: analysis of psychological-pedagogical and methodical literature, game method («Find the differences», «Yes or no?»), conversation based on the pictures «Nonsense», «What will happen next?», resolution of pedagogical situations, and observation of children during joint activities. Critical thinking is evaluative thinking that is aimed at analyzing the situation, finding several options for solving the problem, and choosing the optimal one based on the experience gained and new knowledge that is superimposed on this experience. We singled out the following criteria for his diagnosis: the ability to think logically, the presence of one’s own opinion, divergent thinking, the ability to cooperate and discuss ideas with others, and the ability to forecast. Since critical thinking in older preschool age is just emerging in connection with the peculiarities of thinking processes, we distinguished 3 levels of its development: the emergence of criticality (low level), elementary level, and positive level. The conducted research showed that the majority of children are at low (30.5%) and elementary (47.8%) levels; only 21.7% have a positive level. Work on the development of critical thinking in children requires additional attention from educators. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63377 |
ISSN: | 2524-0609 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (54) - 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
303831-Текст статті-701864-1-10-20240511 (1).pdf | 660.25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.