Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/6339
Title: Формування культурно-наукового світогляду учнів у процесі навчання фізики
Other Titles: Formation of cultural-scientific worldview of pupils in the process of physics training
Authors: Попова, Тетяна Миколаївна
Прудкий, Олександр Сергійович
Keywords: навчання фізики, культурно-науковий світогляд
Issue Date: 2011
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Попова, Т. М. Формування культурно-наукового світогляду учнів у процесі навчання фізики / Т. М. Попова, О. С. Прудкий // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / [редкол.: Козубовська І.В. (гол. ред.) та ін.]. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2011. – Вип. 23. – С. 135–137. – Бібліогр.: с. 137 (15 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розкриваються дидактичні засади формування культурно-наукового світогляду учнів загальноосвітньої школи. Культурно-історична компонента змісту фізичної освіти визначає шляхи, створює умови для формування особистісної культури і наукового світогляду учнів, їхнього самовизначення в соціокультурному просторі сучасності. Проводиться аналіз і обґрунтовується доцільність введення терміну «культурно-науковий світогляд». Ключові слова: навчання фізики, культурно-науковий світогляд.
The didactic bases of formation of cultural-scientific worldview of pupils of a comprehensive school have been discussed in the article as well as cultural and historical component of the content of physical education to identify ways and creates conditions for the formation of personal culture and the scientific world view of students, theirs determination in socio-cultural space of modernity. The analysis has been carried out and the expediency of introduction of concept «cultural-scientific worldview» is proved. Key words: physics training, cultural-scientific outlook.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/6339
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 23 - 2011



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.