Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63410
Назва: | Профілактика професійного вигорання викладачів в умовах змішаного навчання |
Інші назви: | Prevention of professional burnout of teachers in conditions of mixed learning |
Автори: | Радченко, М. І. Прожога, І. В. |
Ключові слова: | змішане навчання, професійне вигорання, рівні емоційного вигорання, гармонізація психофізичного стану, blended learning, professional burnout, levels of emotional burnout, harmonization of the psychophysical state |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | УжНУ " Говерла" |
Бібліографічний опис: | Радченко М. І. Профілактика професійного вигорання викладачів в умовах змішаного навчання/ М. І. Радченко, І. В. Прожога // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2024. – Вип. 1 (54). – С. 162-166. – Бібліогр.: с. 164-165 (13 назв). – URL http://visnyk-ped.uzhnu.edu.ua/article/view/303906 |
Серія/номер: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена проблемі профілактики професійного вигорання викладачів в умовах змішаного навчання. Дана форма навчання поєднує онлайн-ресурси та традиційні заняття. Підкреслюється, що умови, в яких організується змішане навчання, чинять негативний вплив на членів педагогічного колектив, викликаючи у них сильне емоційне напруження і стрес. Все це призводить до виснаження внутрішніх ресурсів і професійного вигорання викладачів, що і зумовлює актуальність проблеми профілактики професійного вигорання викладачів в умовах змішаного навчання. У статті розглядаються результати трьох етапів дослідження рівня емоційного вигорання у викладачів кафедри соціальних технологій НАУ та кафедри психології та педагогіки КНЕУ, яке проводилось у 2022 та 2023 роках. Мета статті: огляд та характеристика методів професійного вигорання викладачів закладів вищої освіти в умовах змішаного навчання. Методи дослідження: теоретичні, емпіричні, інтерпретаційні. Практичним результатом дослідження, представленого в статті, є конкретні рекомендації з гармонізації
психофізичного стану викладачів, які потерпають від професійного вигорання, на всіх трьох рівнях регуляції психофізичного стану, а саме: фізіологічному, емоційно-вольовому та ціннісно-смисловому. The article is dedicated to the issue of preventing professional burnout among teachers in blended learning environments. This form of education combines online resources with traditional classroom sessions. It is highlighted that the conditions under which blended learning is organized negatively affect the teaching staff, causing them significant emotional tension and stress. All of this leads to the depletion of internal resources and professional burnout of teachers, which underscores the importance of addressing the prevention of professional burnout in blended learning contexts. The article presents the results of three stages of research on the level of emotional burnout among teachers from the Department of Social Technologies at Kyiv National Aviation University and the Department of Psychology and Pedagogy at Kyiv National University of Economics, conducted in 2022 and 2023. The aim of the article is to review and characterize the methods of professional burnout among higher education institution teachers in blended learning conditions. To accomplish this objective, a variety of research methods were employed, including the analysis, organization, synthesis, categorization, comparison, and summarization of fundamental theoretical ideas from scholarly texts pertinent to the issue under investigation. Additionally, empirical and statistical approaches were adopted, such as monitoring the educational process, conducting educational experiments, administering surveys, and performing mathematical analysis of the findings. The practical outcome of the research presented in the article includes specific recommendations for harmonizing the psychophysical state of teachers suffering from professional burnout at all three levels of regulation of the psychophysical state, namely: physiological, emotional-volitional, and value-meaningful. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63410 |
ISSN: | 2524-0609 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (54) - 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
303906-Текст статті-702015-1-10-20240512.pdf | 889.69 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.