Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63435
Title: | Метод кроссенса як елемент едьютейнмента. Використання на уроках хімії |
Other Titles: | The crossens method as an element of edutainment. Use in chemistry lessons |
Authors: | Шафорост, Ю. А. |
Keywords: | едьютейнмент, кроссенс, уроки хімії, мотивація, ігрові технології, edutainment, crossense, chemistry lessons, motivation, game technologies |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | УжНУ " Говерла" |
Citation: | Шафорост Ю. А. Метод кроссенса як елемент едьютейнмента. Використання на уроках хімії / Ю. А. Шафорост // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2024. – Вип. 1 (54). – С. 225-231. – Бібліогр.: с. 229-230 (13 назв). – URL http://visnyk-ped.uzhnu.edu.ua/article/view/303922 |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | Мета статті полягає у розкритті особливостей використання інтерактивного засобу кроссенс як
елемента едьютейнменту на уроках хімії та виокремлені переваги та труднощі їх використання. Методи наукового дослідження: аналіз літературних джерел та думок експертів щодо освітніх тенденцій; визначення сутності досліджуваних понять «кроссенс», «едьютейнмент»; узагальнення та истематизація наукових джерел для встановлення стану проблеми; порівняння різних підходів та визначення провідних концепцій дослідження. Стаття досліджує метод кроссенса як ключовий елемент едьютейнменту та його застосування на уроках хімії. Цей метод базується на використанні запитань, спрямованих на розвиток критичного мислення та глибшого засвоєння матеріалу. Автор висвітлює важливість впровадження методу кроссенса в навчальний процес хімії та демонструє його ефективність у залученні учнів до предмету та підвищенні їхнього успіху. Шляхом аналізу практичних прикладів і наукових досліджень автор показує, як використання методу кроссенса може зробити навчання хімії захоплюючим та результативним. Відзначається, що з розвитком ІКТ елементи едьютейнменту стали надзвичайно популярними та успішними серед різних вікових груп, що сприяє підвищенню інтересу до навчання та
покращенню його результатів учасників навчального процесу. Представлені результати опитування учнів з метою визначення їх ставлення до кроссенсів. Було встановлено, що більшість опитаних ставляться позитивно до використання кроссенсів на уроках хімії. . The purpose of this paper is to reveal the features of using the interactive crossense tool as an element of edutainment in chemistry classes and highlight the advantages and difficulties of their use. The following scientific methods are used in this paper: the literature screening; the experts’ opinions on the educational trends; definition of the essence of the researched concepts «crossense», «edutainment»; generalization and systematization of scientific sources to determine the state of the problem; comparison of different approaches and identification of leading research concepts. Computerization and access to the Internet in an open knowledge society opens up new opportunities for learning, involving students in an active learning process and stimulating their development. Edutainment, as a contemporary method of learning with interactive technologies and entertainment elements, has become an effective tool for improving education and preparing students for the demands of the modern world. The use of new media and entertainment methods in education provides an exciting and effective learning environment that contributes to the development of various skills and preparation for the challenges of the modern world. The popularity of the crossense method as a component of edutainment indicates the need to introduce innovative approaches to learning, especially in the field of chemistry, to ensure the interest and effectiveness of learning. The importance of introducing the crossense method into the chemistry learning process is highlighted, and its effectiveness in engaging students in the subject and increasing their success is demonstrated. By using the analysis of practical examples and scientific studies, it is demonstrated how the application of the crossense method can make chemistry learning exciting and effective. It is noted that with the development of ICT, elements of edutainment have become extremely popular and successful among different age groups, which contributes to increasing interest in learning and improving its results among participants of the educational process. The school students survey results concerning their attitude to crossense are presented. It was established that the majority of respondents have a positive attitude towards the use of crossense in chemistry lessons. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63435 |
ISSN: | 2524-0609 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (54) - 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
303922-Текст статті-702047-1-10-20240512.pdf | 768.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.