Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63529
Название: Шляхи семантизації української термінології в процесі вивчення української мови як іноземної в закладi вищої освіти технічного спрямування
Другие названия: Ways of semanticization Ukrainian terminology in the process of learning Ukrainian as a foreign language in higher education institution of technical direction
Авторы: Остапко, О. М.
Ключевые слова: семантизація термінів, термінологічна компетентність, мова спеціальності, студенти-іноземці, основний етап навчання, наукова термінологія, творення термінів, професійна комунікація
Дата публикации: 2023
Издательство: Видавничий дім "Гельветика"
Библиографическое описание: Остапко, О. М. Шляхи семантизації української термінології в процесі вивчення української мови як іноземної в закладi вищої освіти технічного спрямування / О. М. Остапко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 2, вип. 28. – С. 9–14. – Бібліогр.: с. 14 (5 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/28/part_2/1.pdf
Серия/номер: Закарпатські філологічні студії;
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто шляхи семантизації термінології з урахуванням обраної іноземним студентом спеціальності у закладі вищої освіти на прикладі викладання української мови як іноземної у Національному транспортному університеті. На сучасному етапі розвитку міжнародних відносин система освіти України набуває нового змісту і все більше орієнтується на співпрацю з іншими країнами. У зв’язку з формуванням загальноєвропейського освітнього простору, одним із пріоритетних напрямів є процес удосконалення системи підготовки спеціалістів для зарубіжних країн. Особливу увагу акцентовано на необхідності підвищення рівня викладання української мови як інструмента освітнього процесу з метою отримання професійної освіти українською мовою. Розглянуто лексико-граматичні категорії, що переважають при творенні термінів, визначено структурні схеми словосполучень термінологічного характеру та запропоновано систему завдань з метою подолання труднощів розуміння термінологічної лексики. Робота з термінами передбачає їхню семантизацію, закріплення в понятійній системі студента і активацію у професійному мовленні. Закріплення і активація відбуваються в процесі виконання системи лексичних і синтаксичних вправ. Обґрунтовано застосування шести типів завдань. Їх розподілено за ступенем зростанням складності виконання. Для перевірки засвоєння термінології студентам пропонується навчальний текст, у якому вивчений блок термінології представлено відповідно до спеціальності, яку вивчають студенти, та до етапу навчання і ступеню володіння мовними засобами. Запропонована система завдань сприяє ефективному засвоєнню термінів різної структури і допомагає студентам професійно орієнтуватися як в навчальних, так і в оригінальних текстах обраної спеціальності. Формування термінологічної компетентності стане стрижневою частиною професійної компетентності як основи для подальшого переходу іноземних студентів до реальної професійної комунікації.
The article examines the ways of semanticization the terminology taking into account specialty chosen by a foreing student in a higher education institution on the example of teaching the Ukrainian as foreing language in the National Transport University. At the current period of international relations, the education system of Ukraine acquires a new meaning and is increasingly oriented towards cooperation with other countries. Because of formation of the pan-European educational space, one of the priority directions is the process of improving the system of training the specialists for foreing countries. Particular attention is focused on the need to raise the level of teaching the Ukrainian language as a tool of the educational process with the aim of obtaining professional education in the Ukrainian language. The lexical-grammatical categories that prevail in the creation of terms are considered, the structural schemes of word combinations of a terminological nature are determined and a system of tasks to overcome the difficulties of understanding terminological vocabulary is proposed. Working with terms involves their semanticization, anchoring in the student’s conceptual system and activation professional speech. Consolidation and activation occur in the process of performing a system of lexical and syntactic exercises. The application of six types of tasks substantiated. They are divided according to the degree of increasing difficulty of execution. In order to check the assimilation of terminology, students are offered the educational text, in which the studied block of terminology is presented in accordance with the specialty studied by the students, and with the stage of learning and the degree of mastery of language means. The proposed system of tasks contributes to the effective assimilation of terms of different structures and helps students to navigate themselves professionally both in educational and professional texts of the chosen specialty. The formation of terminological competence will become a core part of professional competence as a basis for the further transition of foreing students to real professional communication.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63529
ISSN: 2663-4899
Располагается в коллекциях:Закарпатські філологічні студії Випуск 28 Том 2 2023

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ШЛЯХИ СЕМАНТИЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ.pdf457.79 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.