Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63576
Назва: | Публічні закупівлі в системі господарсько-правових відносин |
Інші назви: | Public procurement in the system of economic and legal relations |
Автори: | Швидка, Т. І. |
Ключові слова: | публічні закупівлі, тендер, тендерна пропозиція, відповідальність, господарсько-правовий інститут, public procurement, tender, tender offer, responsibility, economic and legal institution |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Швидка Т. І. Публічні закупівлі в системі господарсько-правових відносин/ Швидка Т. І.//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №4. – С. 214-219. – Бібліогр.: с. 218-219 (9 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/287238/281152 |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена розгляду питання розмежування господарсько-правового аспекту регулювання публічних закупівель та адміністративно-правового. Доведено, що інститут публічних закупівель виступає об’єктом регулювання одночасно господарського й адміністративного права. Акцентовано, що у цій сфері виникають відносини у зв’язку з придбанням товарів, робіт і послуг для задоволення потреб держави, територіальних громад й об’єднаних територіальних громад. На-голошено, що, незважаючи на важливість, сфера публічних закупівель – це також арена для вчинення конкурентних правопорушень у виді антиконкурентних узгоджених дій.Проаналізовано, що відносини, що виникають у сфері публічних закупівель, можна поділити на певні групи, а саме відносини з приводу регулювання, організації й порядку проведення торгів, вирішення спорів, оскарження рішень чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень до виникнення договірних правовідносин між організатором і переможцем тендеру, які підпадають під юрисдикцію адміністративних судів. Проте відносини з приводу укладання та оскарження договорів про закупівлю між замовником і переможцем, які є рівноправними суб’єктами та укладають між собою договори, що мають господарсько-правову природу, тобто ті, що мають місце після укладення договору, підпадають уже під юрисдикцію господарських судів. Також у статті проаналізовано питання відповідальності за правопорушення у сфері закупівель. Спотворення результатів конкурсів, торгів, аукціонів, тендерів – один із найпоширеніших видів порушень у сфері публічних закупівель, за яке передбачена господарсько-правова відпові-дальність. Дане правопорушення кваліфікується за п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», бо порушуються не лише умови конкуренції при виборі переможця закупівлі, а й базові принципи, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі». Господарсько-правову відповідальність за даний вид порушення несуть усі суб’екти господарювання, які брали участь у даній змові. Закон передбачає накладення штрафу на учасників антиконкурентних узгоджених дій.Проте, у при здійсненні публічних закупівель, може мати місце і адміністративна та навіть кримінальна відповідальність, яку несуть службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника, керівники замовників. У статті 164-14 КУпАПнадається перелік правопорушень законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт, послуг за державні кошти. Щодо правопорушень, які безпосередньо стосуються проведення процедур закупівель, то чинному Кримінальному кодексі України таких норм нема. Проте правопорушення можуть містити ознаки злочину, передбаченого ст. 364 КК України «Зловживання владою або службовим становищем», тобто стосуватися таких осіб, як голова або члени тендерного комітету. The article is devoted to the consideration of the issue of distinguishing between the economic and legal aspects of the regulation of public procurement and administrative and legal. It is proved that the institution of public procurement is the object of regulation of economic and administrative law at the same time. It is emphasized that relations arise in this area in connection with the acquisition of goods, works and services to meet the needs of the state, territorial communities and united territorial communities. It is noted that, despite its importance, the field of public procurement is also an arena for the commission of competitive offenses in the form of anti-competitive concerted actions.It is analyzed that the relations arising in the field of public procurement can be divided into certain groups, namely, relations regarding the regulation, organization and procedure for conducting tenders, resolving disputes, appealing against decisions or inaction of the subject of authority to the emergence of contractual legal relations between the organizer and the winner of the tender, subject to the jurisdiction of the administrative courts. However, relations for the conclusion and appeal of procurement contracts between the customer and the winner, which are equal entities and conclude contracts between themselves that are of an economic and legal nature, that is, taking place after the conclusion of the contract, already fall under the jurisdiction of economic courts.The article also analyzes the issues of responsibility for offenses in the field of procurement. Distortion of the results of competitions, auctions, tenders is one of the most common types of violations in the field of public procurement, for which economic and legal liability is provided. This offense qualifies under paragraph 4 of part 2 of Art. 6 of the Law of Ukraine «On the Protection of Economic Competition», because not only the conditions of competition are violated when choosing the winner of the procurement, but also the basic principles provided for by the Law of Ukraine «On Public Procurement». Economic and legal responsibility for this type of violation is borne by all business entities that participated in this conspiracy. The law provides for the imposition of a fine on participants in anticompetitive concerted actions.However, in the course of public procurement, there may be administrative and even criminal liability borne by official (officials), an authorized person of the customer, and managers of customers. Article 164-14 of the Code of Administrative Offenses provides a list of violations of the legislation on the procurement of goods, works, services for public funds. As for offenses directly related to the conduct of procurement procedures, there are no such norms in the current Criminal Code of Ukraine. However, offenses may contain signs of a crime under Art. 364 of the Criminal Code of Ukraine «Abuse of power or official position», that is, to refer to such persons as the chairman or members of the tender committee. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63576 |
ISSN: | 2788-6018 |
Розташовується у зібраннях: | 2023 / Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
287238-Текст статті-662906-1-10-20230909.pdf | 330.54 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.