Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63621
Title: Музично-звукові прийоми в композиції поетичних циклів Лесі Українки
Other Titles: Musical-sound methods in thе composition of роеtіс cycles ву Lesya Ukrayinka
Authors: Голомб, Лідія Григорівна
Issue Date: 1995
Publisher: ВАТ "Патент"
Citation: Голомб, Л. Г. Музично-звукові прийоми в композиції поетичних циклів Лесі Українки/ Л. Г. Голомб // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Філологія / редкол.: В.В. Барчан (гол. ред.), М.І. Сюсько, П.П. Чучка та ін. – Ужгород : Патент, 1995. – Вип. 1. – С. 90-96. – Бібліогр. : с. 96 (10 назв). – Рез. англ.
Abstract: Musical-sound character of Lesya Ukrayinka's figurative associations determines the main signs of her impressionistic style, in which methods of polyphony, sound gradation, contrasts, rhythm change, musical pauses are of great importance. The principle of melodiousness in cycle arrangment consists in concentration of poetess creative attention not to the logic of objective oonnections or world realities, but to the inner logic of subjective psychological processes. Lesya Ukrayinka used the methods of music in order to create aesthetic efficacious composition structures, that enlarged essentially the possibilities of lyrica.
Description: https://drive.google.com/file/d/1euhMYue4b6Ygs6CAA7JajPV0wzCrd4sJ/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63621
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 1 - 1995

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тит. Філ. вип. 1 1995.pdf113.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.