Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63632
Назва: До питання реалізації принципу активної комунікативності у форматі дистанційного навчання української мови іноземців-початківців
Інші назви: To the question of the active communication realization principle in the format of distance learning
Автори: Артьомова, О. І.
Ушакова, Н. В.
Ключові слова: українська мова як іноземна, іноземні здобувачі освіти, принцип активної комунікативності, дистанційне навчання, інформаційні технології навчання, електронні навчальні матеріали, Ukrainian as a foreign language, foreign applicants for education, the principle of active communication, distance learning, information technologies of education, electronic educational materials
Дата публікації: 2023
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Артьомова, О. І. До питання реалізації принципу активної комунікативності у форматі дистанційного навчання української мови іноземців-початківців / О. І. Артьомова, Н. В. Ушакова // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 1, вип. 29. – С. 9–15. – Бібліогр.: с. 15 (15 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/29/part_1/1.pdf
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено проблему відповідності навчальних електронних матеріалів з української мови для іноземних здобувачів освіти ЗВО з нульовим рівнем мовної підготовки принципу активної комунікативності. Аналіз наукових досліджень теоретичних засад навчання іноземців в Україні, впровадження та використання інформаційно-комунікаційних технологій виявив, що, попри існуючі напрацювання, питання вибору найефективніших дидактичних матеріалів, залишається відкритим для доопрацювання та розвитку. Окреслена проблема нестачі сучасних комп’ютерних дидактичних матеріалів з української мови як іноземної, які можуть інтенсифікувати, підвищити результативність навчання. Досліджено досвід практичної роботи в умовах виключно дистанційної форми організації навчального процесу з інтернет-сервісом Quizlet та створення на базі графічної платформи Canva й використання наочного посібника «Українська мова в картках і відмінках». Визначено, що актуальними перевагами такого типу навчальних матеріалів є гнучкість, комунікативна спрямованість, можливість навчання в синхронному та асинхронному режимах. Виявлено, що підвищенню ефективності навчального процесу сприяє використання візуалізованих та мультимедійних навчальних матеріалів, створення яких в обраних інтернет-сервісах ґрунтується на провідній ролі образу в процесах сприйняття та розуміння, відповідає особливостям мислення сучасних здобувачів освіти. У статті сформульовано основні переваги використання створених навчальних матеріалів з подальшою їх інтеграцією в систему дистанційного навчання Moodle для студентів ‒ як допомога в засвоєнні, закріпленні, запам’ятовуванні матеріалу, підтриманні навчальної мотивації, а для викладачів ‒ як потужний методичний інструмент для створення комунікативного навчального середовища. Зроблено висновок про те, що електронні навчальні матеріали, які підготували викладачі кафедри філології та лінгводидактики ХНАДУ, адаптовані відповідно до комунікативних потреб іноземців-початківців.
The article explores the conformity problem of educational electronic materials in the Ukrainian language for foreign applicants for education in the universities with a zero level of language training to the principle of active communication. An analysis of scientific research on the theoretical problems of teaching foreigners in Ukraine, the introduction and the use of communication technologies revealed that, despite the existing developments, the issue of choosing the most effective didactic materials remains open for improvement and development. The problem of the modern computer didactic materials deficiency for Ukrainian as a foreign language, which can intensify and increase the effectiveness of training, is outlined. The experience of practical work in the conditions of an exclusively remote form of organizing the educational process with the Quizlet Internet service, the creation of the presentations in the Canva graphic editor and using the visual manual "Ukrainian cases in cards and tables" was studied. It is determined that the actual advantages of this type of educational materials are flexibility, communicative orientation, the possibility of learning in synchronous and asynchronous modes for students. It was revealed that the use of visualized educational multimedia, the creation of which using the aforementioned Internet services is based on the leading role of the image in the perception and understanding processes, contributes to the educational process efficiency increase, and meets the peculiarities of education seekers thinking. The article formulates the main advantages of using the created educational materials with their subsequent integration into the Moodle distance learning system for students ‒ as an aid in mastering, consolidating, memorizing the material, maintaining educational motivation, and for teachers ‒ as a powerful methodological tool for creating a communicative learning environment. The article emphasizes that the appropriate use of multiple opportunities that online services give contributes to the student's personal qualities formation: activity, independence, responsibility, purposefulness, etc. It is concluded that e-learning materials prepared by the teachers of the KhNADU Philology and Linguistics Department make it possible to individualize the educational process, adapt educational material in accordance with the communicative needs of the modern generation student.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63632
ISSN: 2663-4899
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 29 Том 1 2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ДО ПИТАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПУ АКТИВНОЇ КОМУНІКАТИВНОСТІ.pdf369.54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.