Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63699
Title: Зміни у показниках функціонального стану курсантів-випускників при зменшенні обсягу занять з фізичної підготовки
Other Titles: Changes in indicators of the functional status of graduates when reducing the volume of physical training
Authors: Романчук, Сергій
Романчук, Віктор
Чаплінський, Ростислав
Людовик, Тетяна
Юр’єв, Станіслав
Тимочко, Олександр Іванович
Фіщук, Ігор
Бабаєв, Юрій
Бабич, Максим
Андреєв, Сергій
Keywords: фізична підготовка, години, функціональний стан, навантаження, відновлення, курсант, physical training, hours, functional state, load, recovery, cadet
Issue Date: 2022
Citation: Зміни у показниках функціонального стану курсантів-випускників при зменшенні обсягу занять з фізичної підготовки / С. Романчук, В. Романчук, О. Тимочко, та ін. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2022. Вип. 25. С. 97–105.
Series/Report no.: Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини;
Abstract: Заняття фізичними вправами мають забезпечувати формування достатнього рівня показників функціонального стану військовослужбовців. Зменшення годин на проведення навчальних занять з дисципліни «Фізичне виховання та спеціальна фізична підготовка» для курсантів ВВНЗ призводить до погіршення їх показників не лише фізичної підготовленості, а й функціонального стану. Мета роботи – визначити вплив зменшення часу занять фізичними вправами на показники функціонального стану курсантів випускного курсу ВВНЗ. Для досягнення мети нами було застосовано комплекс наукових методів дослідження, а саме: загальнонаукові (аналіз наукової та методичної літератури), педагогічні (тестування), медико- біологічні (пульсометрія, динамометрія, антропометрія, спірометрія, спірографія, велоергометрія), методи математичної статистики. У дослідженні прийняло участь 72 курсанта, рівномірно поділених на дві групи, тих, які навчалися за програмою з чотирма годинами навчальних занять з фізичної підготовки (група 1; n=36) та випускників, які навчалися у ВВНЗ за програмою – 2 години занять з фізичної підготовки (група 2; n=36). Тестування проводилося під час щорічної диспансеризації курсантів. В цілому проаналізовано понад 65 джерел інформації, після цього проведено останній огляд та виокремлено 21 джерело літератури, з яких 4 іноземних авторів, матеріал яких було опрацьовано за допомогою загальнонаукових методів. Результати. Під час проведення дослідження нами було визначено, що у випускників групи 1 як в спокійному стані, так й в процесі фізичного навантаження і відновлення після навантаження, функціональний стан організму за показниками достовірно кращий, ніж у випускників групи 2 (р<0.05÷0.001). Це проявляється в меншій активності фізіологічних функцій під час фізичного навантаження та більш швидшому їх відновленні після навантаження. Висновки. Зменшення годин на навчальні заняття з фізичної підготовки достовірно негативно відбивається на функціональному стані майбутніх офіцерів Збройних Сил України (р<0.05÷0.001). Необхідно вдосконалювати програму фізичної підготовки курсантів для того, щоб підвищити їх функціональний стан та працездатність.
Exercise should ensure the formation of a sufficient level of indicators of the functional status of servicemen. Reducing the hours of training in the discipline “Physical Education and Special Physical Training” for cadets of higher education leads to a deterioration of their performance not only physical fitness but also functional status. The purpose of the work is to determine the impact of reducing the time of physical exercises on the indicators of the functional state of university cadets. To achieve this goal we used a set of scientific research methods, namely: general scientific (analysis of scientific and methodological literature), pedagogical (testing), medical and biological (pulsometry, dynamometry, anthropometry, spirometry, spirography, bicycle ergometry), methods of mathematical statistics. The study involved 72 cadets, evenly divided into two groups, those who studied under the program with four hours of physical education (group 1; n = 36) and graduates who studied at the university under the program – 2 hours of physical education training (group 2; n = 36). Testing was conducted during the annual medical examination of cadets. In total, more than 65 sources of information were analyzed, followed by a final review and 21 sources of literature, including 4 foreign authors, the material of which was processed using general scientific methods. Results. During the study we found that graduates of group 1, both at rest and in the process of exercise and recovery after exercise, the functional state of the body in terms of significantly better than graduates of group 2 (p<0.05-0.001). This is manifested in less activity of physiological functions during exercise and faster recovery after exercise. Conclusions. Reduction of hours for physical education classes has a significant negative impact on the functional status of future officers of the Armed Forces of Ukraine (p<0.05-0.001). It is necessary to improve the program of physical training of cadets in order to improve their functional condition and efficiency.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63699
ISSN: 2309-8082
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичного виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
97-105.pdf334.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.