Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63727
Title: Залежність сприйняття концепту штучного інтелекту від його мультимодальної репрезентації в англомовному комп’ютерному дискурсі
Other Titles: The dependence of the perception of the concept of artificial intelligence on its multimodal representation in English computer discourse
Authors: Лут, К. А.
Павленко, М. В.
Keywords: модальність, мультимодальність, дискурс, англомовний комп’ютерний дискурс, штучний інтелект, modality, multimodality, discourse, English computer discourse, artificial intelligence
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Лут, К. А. Залежність сприйняття концепту штучного інтелекту від його мультимодальної репрезентації в англомовному комп’ютерному дискурсі / К. А. Лут, М. В. Павленко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 1, вип. 29. – С. 168–172. – Бібліогр.: с. 172 (16 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/29/part_1/31.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Стаття присвячена вивченню впливу мультимодальної репрезентації на сприйняття явища штучного інтелекту інтернет-користувачами, відвідувачами новинних веб-сайтів. У статті уточнено дефініції та змістове наповнення понять «мультимодальність» і «дискурс», визначено їхнє місце в англомовному комп'ютерному дискурсі і співвідношення із такими суміжними поняттями, як віртуальний, дигітальний та інтернет-дискурс. У зв’язку з активним використанням суспільством засобів цифрової комунікації та взаємодії зі штучним інтелектом, мультимодальна комунікація, як феномен, що передбачає використання різних семіотичних модусів (візуального і вербального) і сприяє більш ефективній комунікації та формуванню певної думки стосовно повідомлюваної інформації, набуває все більшої значущості. Разом з тим простежується розвиток мультимодальності як сфери дослідження, поряд із наявними теоретичними підходами до мультимодального аналізу. Це зумовлює актуальність дослідження цього явища в контексті впливу на сучасну інноваційну складову діяльності суспільства та її сприйняття масовим реципієнтом. У статті доводиться, що візуальна складова мультимодального інтернет-тексту відіграє важливу роль у формуванні уявлень про штучний інтелект, маючи більш широкий прагматичний потенціал, ніж вербальна складова, і слугуючи засобом атракції уваги, певним сигналом щодо змісту повідомлення, який формує спонтанний концепт (ad hoc concept), перше уявлення про предмет повідомлення. У роботі висвітлено також особливості інтеракції вербальних, невербальних та паравербальних засобів в англомовному комп’ютерному дискурсі, проаналізовано використання мультимодальних елементів на англомовній сторінці веб-сайту, їх поєднання між собою і вплив на реципієнтів, тим самим визначено переваги мультимодальної репрезентації явища штучного інтелекту.
The article explores the impact of multimodal representation on the perception of the phenomenon of artificial intelligence among Internet users and visitors to news websites. The article clarifies the definitions and content of the concepts "multimodality" and "discourse", establishing their role in English computer discourse and their connections with such related concepts as virtual, digital, and Internet discourse. In connection with society's increasing use of digital communication tools and interactions with artificial intelligence, multimodal communication, as a phenomenon that involves the use of different semiotic modes (visual and verbal ones) and contributes to more effective communication and the formation of a certain opinion regarding the communicated information, is gaining more and more significance. At the same time, the development of multimodality as a field of research is traced, along with existing theoretical approaches to multimodal analysis. This determines the relevance of the study of this phenomenon in the context of the impact on the modern innovative component of society and its perception by the mass recipient. The article proves that the visual component of the multimodal Internet text plays an important role in the formation of ideas about artificial intelligence, having a wider pragmatic potential than the verbal component, and serving as a means of attracting attention, a certain signal about the content of the message, which forms an ad hoc concept, the first idea about the subject of the message. The work also highlights the peculiarities of the interaction of verbal, non-verbal, and paraverbal means in English-language computer discourse, analyzes the use of multimodal elements on the English-language website page, their combination with each other and the impact on recipients, thereby determining the advantages of multimodal representation of the phenomenon of artificial intelligence.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63727
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 29 Том 1 2023



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.