Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63735
Title: Імпліцитне навчання іноземної мови студентів немовних спеціальностей
Other Titles: Implicit learning of foreign languages by non-linguistic students
Authors: Колесник, Г. О.
Keywords: імпліцитне навчання, експліцитне навчання, пам'ять, знання, граматика, implicit learning, explicit learning, memory, knowledge, grammar
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Колесник, Г. О. Імпліцитне навчання іноземної мови студентів немовних спеціальностей / Г. О. Колесник // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 1, вип. 29. – С. 211–215. – Бібліогр.: с. 215 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/29/part_1/39.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Стаття присвячена дослідженню особливої форми навчання, а саме імпліцитного навчання, в процесі вивчення іноземної мови студентами немовних спеціальностей. Автор аналізує механізм застосування імпліцитного навчання з метою прискорення процесу оволодіння іноземною мовою для спеціальних цілей з її подальшим застосуванням в професійній діяльності. Сьогодні формат викладання і вивчення іноземної мови суттєво відрізняється від традиційних, коли основним методом був граматико-перекладний, спрямований на формування вмінь коректного перекладу технічної літератури. Сучасні фахівці змушені вступати в безпосередню комунікацію з носіями мови, що вимагає перегляду методів викладання іноземної мови для спеціальних цілей. Виходячи з цього, спираючись на роботи передових вітчизняних та зарубіжних педагогів та психолінгвістів, було проведено дослідження стосовно ефективності застосування імпліцитного навчання в процесі вивчення іноземної мови. Також автор порівнює результати імпліцитного та експліцитного навчання. При експліцитному (явному) навчанні продуктивність пам'яті забезпечується складною обробкою інформації, що не діє при імпліцитному (неявному) навчанні. Імпліцитно набуті знання міцно закріплюються в пам'яті та рефлекторно відтворюються у разі потреби, на відміну від явних знань, які втрачаються з часом, або під впливом хвороб. В статті наголошується, що для досягнення успіху велике значення має атмосфера процесу навчання. Викладач може спілкуватися з учнями іноземною мовою і за межами навчального часу, під час подорожей, екскурсій та під час приватного спілкування. Таким чином знання знаходять доступ до імпліцитної пам'яті, що у свою чергу полегшує експліцитний процес навчання. Автор доходить висновків, що в умовах необхідності прискореного вивчення іноземної мови для спеціальних цілей, з якою сьогодні зіткнулися фахівці різних галузей, включаючи військову справу, імпліцитне навчання виявилось достатньо ефективним. Неявне навчання забезпечує ефективну комунікацію для здійснення екстралінгвістичної діяльності без навмисного заучування складних граматичних правил і абстрактного словникового запасу.
The article is devoted to the study of a special form of learning, namely implicit learning, in the process of learning a foreign language by students of non-linguistic specialties. The author analyzes the mechanism of implicit learning in order to accelerate the process of mastering a foreign language for special purposes with its further application in professional activities. Today, the format of teaching and learning a foreign language differs significantly from the traditional ones, when the main method was grammatical and translation, focused on developing the skills of correct translation of technical literature. Modern specialists have to communicate with native speakers, what requires a development of more effective methods of teaching a foreign language for special purposes. Therefore, based on the works of leading Ukrainian and foreign teachers and psycholinguists, a study was conducted on the effectiveness of implicit learning in the process of learning a foreign language. The author also compares the results of implicit and explicit learning. In explicit learning, memory performance is ensured by complex information processing, which is not the case in implicit learning. Implicitly acquired knowledge is firmly fixed in the memory and reflexively reproduced when needed, unlike explicit knowledge that is lost over time or under the influence of illness. The great importance of a relevant atmosphere of the learning process is emphasized in this paper. The teacher can speak a foreign language to students outside of class time, when travelling and in private conversation. In this way, knowledge gains access to implicit memory, which in turn facilitates the explicit learning process. The author concludes that in the context of the need for accelerated learning of a foreign language for special purposes, which specialists in various fields, including the military, are facing today, implicit learning has proven to be quite effective. Implicit learning ensures effective communication for the implementation of extralinguistic activities without deliberately memorizing complex grammatical rules and abstract vocabulary.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63735
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 29 Том 1 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ІМПЛІЦИТНЕ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ.pdf351.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.