Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63886
Назва: Євхаристія в «Соборі» Олеся Гончара
Інші назви: Eucharist in Oles Honchar`s “Sobor (The Cathedral)”
Автори: Токарська, І. І.
Ключові слова: Олесь Гончар, cобор, Євхаристія, християнська символіка, українська література, культурна ідентичність, Oles Honchar, "The Cathedral", Eucharist, Christian symbolism, Ukrainian literature, cultural identity
Дата публікації: 2023
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Токарська, І. І. Євхаристія в «Соборі» Олеся Гончара / І. І. Токарська // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 2, вип. 29. – С. 265–270. – Бібліогр.: с. 270 (6 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/29/part_2/49.pdf
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): Стаття досліджує образ Євхаристії крізь призму християнської споруди − собору, його ролі в житті людей, які споглядали його, інколи не помічали, проте завжди охороняли від тих, хто прагнув його зруйнувати. Стаття акцентує увагу на описі будівлі як тла переживань героями різних життєвих обставин. З’ясовано важливі моменти побудови внутрішньої гармонії в душі героїв та свободу вчинків відповідно до ролі християнської віри в їхньому житті. У статті зроблено спробу проінтерпретувати образ Євхаристії у творі Олеся Гончара «Собор» за допомогою методу порівняльного аналізу, христологічної та національно-екзистенціальної інтерпретацій. Досліджено шляхи втілення євхаристійної символіки в художнє полотно твору. У статті зосереджено увагу на естетичних та релігійних аспектах, пов'язаних з образом Євхаристії у «Соборі». У дослідженні виконано різнобічний підхід до трактування образу-символу Євхаристії в українській літературі, що відкриває нові шляхи розуміння та вивчення взаємодії між християнською та естетичною думкою, допомагаючи краще розкрити значення цього образу для літератури, культури та релігійної ідентичності українського народу. Вивчаються літературні техніки, якими Гончар будує образ Євхаристії, а також розкриваються символічні значення, які додають творові глибини та багатогранності. Дослідження спрямоване на розуміння того, як авторство Олеся Гончара співвідноситься з релігійною та культурною ідентичністю українського народу. Дослідження вперше пропонує комплексний аналіз образу Євхаристії у творі Олеся Гончара та виявляє нові аспекти взаємозв'язку між літературою, релігією та культурою. Стаття є вагомим внеском у розвиток літературознавчої та релігійної науки, сприяючи зближенню двох важливих аспектів – художньої творчості та духовної віри. Висновки статті можуть бути корисними для літературознавців, культурологів, теологів та всіх тих, хто цікавиться вивченням християнського аспекту в українській літературі.
The article explores the image of the Eucharist through the prism of the Christian edifice – the cathedral, its role in the lives of people who observed it, sometimes unnoticed, but always guarded from those who sought to destroy it. The article focuses on the description of the building as the backdrop for the experiences of characters in various life circumstances. The important moments of establishing inner harmony in the souls of the characters and the freedom of actions in accordance with the role of Christian faith in their lives are clarified. The article attempts to reinterpret the image of the Eucharist in Oles Honchar's work "Sobor" (The Cathedral) using the method of comparative analysis, Christological and national-existential interpretations. The ways of embodying Eucharistic symbolism in the artistic canvas of the work are investigated. The article emphasizes the aesthetic and religious aspects related to the image of the Eucharist in "Sobor." The research employs a multifaceted approach to interpreting the image-symbol of the Eucharist in Ukrainian literature, opening new avenues for understanding and studying the interaction between Christian and aesthetic thought, and aiding in better comprehending the significance of this image for literature, culture, and the religious identity of the Ukrainian people. Literary techniques by which Honchar constructs the image of the Eucharist are studied, and the symbolic meanings that add depth and complexity to the work are revealed. The research aims to understand how Oles Honchar's authorship relates to the religious and cultural identity of the Ukrainian people. This study offers a comprehensive analysis of the image of the Eucharist in Oles Honchar's work for the first time and reveals new aspects of the interrelation between literature, religion, and culture. The article is a significant contribution to the development of literary and religious studies, fostering the convergence of two essential aspects - artistic creativity and spiritual faith. The conclusions of the article may be valuable for literary scholars, cultural analysts, theologians, and all those interested in the exploration of the Christian aspect in Ukrainian literature.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63886
ISSN: 2663-4899
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 29 Том 2 2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЄВХАРИСТІЯ В «СОБОРІ» ОЛЕСЯ ГОНЧАРА.pdf346.08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.