Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63936
Title: Комунікативна ситуація «Знайомство» як об’єкт вивчення в іншомовній аудиторії
Other Titles: Communicative situation “Acquaintance” as an object of study in a foreign language classroom
Authors: Трумко, О. М.
Галайчук, О. В.
Keywords: українська мова як іноземна, початковий рівень володіння мовою, комунікативна ситуація, навчально-методична розробка, система вправ і завдань, Ukrainian as a foreign language, initial level of language proficiency, communicative situation, teaching and methodological development, system of exercises and tasks
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Трумко, О. М. Комунікативна ситуація «Знайомство» як об’єкт вивчення в іншомовній аудиторії / О. М. Трумко, О. В. Галайчук // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 30. – С. 76–82. – Бібліогр.: с. 82 (9 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/30/13.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті запропоновано навчально-методичну розробку модуля на тему «Знайомство» з української мови як іноземної для початкового рівня навчання. Констатовано, що відповідно до «Стандартизованих вимог до рівнів володіння українською мовою як іноземною А1–С2» темою «Знайомство» рекомендовано розпочинати вивчення української мови. Проаналізовано сучасні наукові та навчально-методичні праці з УМІ, у яких досліджено різні комунікативні ситуації. Опрацьовано спеціалізовані підручники й посібники для початкового рівня вивчення української мови, у яких представлено методичні рекомендації до вивчення теми «Знайомство». Для успішного засвоєння комунікативної поведінки під час знайомства, автори статті розробили заняття «Як вітатися і прощатися?», «Як тебе звати?», «Хто вони?», «Звідки ти?», «Ти українець?», «Скільки тобі років?», в основі яких – лексико-граматичний принцип навчання. До кожного заняття підібрано відповідну лексику – формули вітання, прощання, ввічливості, зразки запитань і відповідей, вивчення яких допоможе іншомовцеві сформувати необхідні мовленнєві компетенції та розпочати розмову українською мовою, відповісти на привітання, познайомитися чи представити інших осіб, докладніше розповісти у діалозі про себе тощо. Для того, щоб студенти краще запам’ятали слова та фрази, автори статті пропонують виконати систему вправ і завдань: з’єднати частини слів, відтворити вивчені слова із переплутаних літер, вписати пропущені склади, заповнити пропуски та ін. Граматична частина передбачає вивчення таких категорій української мови як називний, давальний та знахідний відмінки особових займенників, родовий відмінок іменника з прийменником, узгодження кількісних числівників з іменниками рік, роки, років, поняття особи/неособи та число іменників. Після успішного проходження теми «Знайомство» передбачено, що іншомовці вмітимуть відповісти на запитання «Як тебе звати?», «Звідки ти?», «Хто ти за національністю?» та ін. Для закріплення вивченого матеріалу запропоновано виконати завдання: заповнити пропуски у діалогах, скласти запитання, утворити речення, заповнити таблицю за зразком, записати слова/словосполучення у правильній формі та ін. Запропонований модуль з української мови як іноземної на тему «Знайомство» може допомогти вчителеві правильно побудувати заняття, із великої кількості вправ і завдань вибрати найбільш відповідні для кожного конкретного студента (застосувати індивідуальний підхід), а також стати зразком для створення аналогічних навчально-методичних розробок для наступних рівнів вивчення УМІ та на інші теми.
The article proposes the educational and methodological development of a module on the topic “Acquaintance” in Ukrainian as a foreign language for the primary level of education. It is stated that according to the “Standardized requirements: levels of proficiency in Ukrainian as a foreign language A1–C2”, the topic “Acquaintance” is recommended to begin learning Ukrainian. The author analyzes modern scientific and educational works on UFL, in which different communicative situations are investigated. Specialized textbooks and manuals for the elementary level of Ukrainian language learning, that provide methodological recommendations for studying the topic “Acquaintance”, have been studied. For the successful mastering of communicative behavior during acquaintance, the authors of the article have developed lessons such as “How to greet and say goodbye?”, “What is your name?”, “Who are they?”, “Where are you from?”, “Are you Ukrainian?”, “How old are you?”, based on the lexical and grammatical principles of teaching. For each lesson, the appropriate vocabulary is selected, along with formulas for greeting, farewell, politeness, samples of the questions and answers, that will help a foreigner develop the necessary language competencies and start a conversation in Ukrainian, respond to greetings, get to know or introduce other people, tell more about themselves in a dialogue, etc. In order for students to memorize words and phrases better, the authors of the article suggest a system of exercises and tasks: connecting parts of words, recreating learned words from mixed up letters, writing in missing syllables, filling in gaps, etc. The grammatical part involves learning such categories of the Ukrainian language as the nominative, dative and accusative cases of personal pronouns, genitive case of a noun with a preposition, agreement of quantitative numerals with the noun’s рік, роки, років, the concept of person/non-person and the number of nouns. After successful completion of the topic “Acquaintance” provided that foreign speakers will be able to answer questions “What is your name?”, “Where are you from?”, “What is your nationality?”, etc. To consolidate the studied material, students are asked to complete the following tasks: fill in the blanks in dialogues, make up questions, form sentences, fill in a table according to a sample, write words/phrases in the correct form, etc. The proposed module of Ukrainian as a foreign language on the topic “Acquaintance” can help teachers to organize classes properly, choose the most appropriate ones for each particular student from many numbers of exercises and tasks (apply an individual approach), and become a model for creating similar teaching and learning materials for the next levels of studying UFL and other topics.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/63936
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 30 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОМУНІКАТИВНА СИТУАЦІЯ «ЗНАЙОМСТВО».pdf471.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.