Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64125
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГуцол, М. І.-
dc.date.accessioned2024-08-05T09:46:59Z-
dc.date.available2024-08-05T09:46:59Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationГуцол, М. І. Концепт слова у сучасній рецепції традиційно-образного матеріалу історії про Ромео та Джульєтту в українській драматургії / М. І. Гуцол // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 31. – С. 206–211. – Бібліогр.: с. 211 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/31/35.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64125-
dc.description.abstractСучасна українська драматургія впевнено й цілеспрямовано входить у світовий літературно-мистецький простір, обираючи за основу традиційні образи та сюжети. Стаття присвячена опрацюванню традиційного сюжетно-образного матеріалу в творах сучасних українських письменників і драматургів, що зумовлює необхідність дослідження цього суспільного феномену. Герої античних міфів та літературних творів попередніх часів, історичні постаті, персонажі Біблії знову опиняються на сторінках постмодерних драматичних творів і промовляють зі сцени вже до глядачів ХХІ століття. Колізії життя, покладені в основу сучасної драматургії, демонструють не повчальні настанови, а пошуки шляхів гармонії в умовах глобалізації та стирання ментальних меж. Необхідний комплексний аналіз особливостей рецепції традиційних сюжетів, їхньої трансформації та типологія традиційних образів, актуалізованих сучасною українською драматургією. Проаналізовано процес інспірування традиційних сюжетів та образів у структуру драматичних творів сучасників; відрефлектовано авторські тексти-міфи в аспекті використання традиційного сюжетно-образного матеріалу; визначено варіанти та інваріанти традиційного сюжету «подорож потойбіччям» та «створення штучної людини»; висвітлено специфіку поєднання античних, язичницьких і християнських традиційних образів і сюжетів у п’єсах сучасних авторів. Удосконалено аналіз рівнів деконструкції традиційних образів і сюжетів, означено особливості постмодерної поетики (інтертекстуальність, іронічність, пародійність, гра); застосовано підходи до аналізу тематично-фабульної форми (сюжети, образи, мотиви) української драматургії досліджуваного періоду через призму рецепції традиційних образів та сюжетів.uk
dc.description.abstractModern Ukrainian drama confidently and purposefully enters the world literary and artistic space, choosing traditional images and plots as a basis. The article is devoted to the development of traditional plot-figurative material in the works of modern Ukrainian writers and playwrights, which necessitates the study of this social phenomenon. Heroes of ancient myths and literary works of earlier times, historical figures, characters of the Bible appear again on the pages of postmodern dramatic works and speak from the stage to the audience of the 21st century. The collisions of life, which are the basis of modern drama, do not demonstrate instructive instructions, but the search for ways of harmony in the conditions of globalization and erasure of mental boundaries. A comprehensive analysis of the peculiarities of the reception of traditional plots, their transformation, and the typology of traditional images actualized by modern Ukrainian drama is necessary. The process of inspiring traditional plots and images into the structure of contemporary dramatic works is analyzed; the author's texts-myths are reflected in the aspect of using traditional plot-image material; variants and invariants of the traditional plot "journey to the afterlife" and "creation of an artificial person" are defined; the specifics of the combination of ancient, pagan and Christian traditional images and plots in the plays of modern authors are highlighted. The analysis of the levels of deconstruction of traditional images and plots has been improved, the features of postmodern poetics (intertextuality, irony, parody, play) have been defined; applied approaches to the analysis of the thematic-plot form (plots, images, motifs) of the Ukrainian dramaturgy of the studied period through the prism of the reception of traditional images and plots.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectcюжетuk
dc.subjectдописуванняuk
dc.subjectтрансформаціяuk
dc.subjectінтерпретаціяuk
dc.subjectінтертекстуальна згадкаuk
dc.subjectдеконструкціяuk
dc.subjectреміфологізаціяuk
dc.subjectдеміфологізаціяuk
dc.subjectхронотопuk
dc.subjectplotuk
dc.subjectadditionuk
dc.subjectinterpretationuk
dc.subjectintertextual referenceuk
dc.subjectdeconstructionuk
dc.subjecttransformationuk
dc.subjectremythologisationuk
dc.subjectdemythologisationuk
dc.subjectchronotopeuk
dc.titleКонцепт слова у сучасній рецепції традиційно-образного матеріалу історії про Ромео та Джульєтту в українській драматургіїuk
dc.title.alternativeThe concept of the word in the modern reception of the traditional imagery material of the story of Romeo and Juliet in Ukrainian dramaturgyuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2023 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 31



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.