Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64125
Назва: | Концепт слова у сучасній рецепції традиційно-образного матеріалу історії про Ромео та Джульєтту в українській драматургії |
Інші назви: | The concept of the word in the modern reception of the traditional imagery material of the story of Romeo and Juliet in Ukrainian dramaturgy |
Автори: | Гуцол, М. І. |
Ключові слова: | cюжет, дописування, трансформація, інтерпретація, інтертекстуальна згадка, деконструкція, реміфологізація, деміфологізація, хронотоп, plot, addition, interpretation, intertextual reference, deconstruction, transformation, remythologisation, demythologisation, chronotope |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Гуцол, М. І. Концепт слова у сучасній рецепції традиційно-образного матеріалу історії про Ромео та Джульєтту в українській драматургії / М. І. Гуцол // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 31. – С. 206–211. – Бібліогр.: с. 211 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/31/35.pdf |
Серія/номер: | Закарпатські філологічні студії; |
Короткий огляд (реферат): | Сучасна українська драматургія впевнено й цілеспрямовано входить у світовий літературно-мистецький
простір, обираючи за основу традиційні образи та сюжети. Стаття присвячена опрацюванню традиційного
сюжетно-образного матеріалу в творах сучасних українських письменників і драматургів, що зумовлює необхідність дослідження цього суспільного феномену. Герої античних міфів та літературних творів попередніх
часів, історичні постаті, персонажі Біблії знову опиняються на сторінках постмодерних драматичних творів
і промовляють зі сцени вже до глядачів ХХІ століття. Колізії життя, покладені в основу сучасної драматургії,
демонструють не повчальні настанови, а пошуки шляхів гармонії в умовах глобалізації та стирання ментальних меж. Необхідний комплексний аналіз особливостей рецепції традиційних сюжетів, їхньої трансформації
та типологія традиційних образів, актуалізованих сучасною українською драматургією. Проаналізовано процес інспірування традиційних сюжетів та образів у структуру драматичних творів сучасників; відрефлектовано
авторські тексти-міфи в аспекті використання традиційного сюжетно-образного матеріалу; визначено варіанти
та інваріанти традиційного сюжету «подорож потойбіччям» та «створення штучної людини»; висвітлено специфіку поєднання античних, язичницьких і християнських традиційних образів і сюжетів у п’єсах сучасних авторів.
Удосконалено аналіз рівнів деконструкції традиційних образів і сюжетів, означено особливості постмодерної
поетики (інтертекстуальність, іронічність, пародійність, гра); застосовано підходи до аналізу тематично-фабульної форми (сюжети, образи, мотиви) української драматургії досліджуваного періоду через призму рецепції традиційних образів та сюжетів. Modern Ukrainian drama confidently and purposefully enters the world literary and artistic space, choosing traditional images and plots as a basis. The article is devoted to the development of traditional plot-figurative material in the works of modern Ukrainian writers and playwrights, which necessitates the study of this social phenomenon. Heroes of ancient myths and literary works of earlier times, historical figures, characters of the Bible appear again on the pages of postmodern dramatic works and speak from the stage to the audience of the 21st century. The collisions of life, which are the basis of modern drama, do not demonstrate instructive instructions, but the search for ways of harmony in the conditions of globalization and erasure of mental boundaries. A comprehensive analysis of the peculiarities of the reception of traditional plots, their transformation, and the typology of traditional images actualized by modern Ukrainian drama is necessary. The process of inspiring traditional plots and images into the structure of contemporary dramatic works is analyzed; the author's texts-myths are reflected in the aspect of using traditional plot-image material; variants and invariants of the traditional plot "journey to the afterlife" and "creation of an artificial person" are defined; the specifics of the combination of ancient, pagan and Christian traditional images and plots in the plays of modern authors are highlighted. The analysis of the levels of deconstruction of traditional images and plots has been improved, the features of postmodern poetics (intertextuality, irony, parody, play) have been defined; applied approaches to the analysis of the thematic-plot form (plots, images, motifs) of the Ukrainian dramaturgy of the studied period through the prism of the reception of traditional images and plots. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64125 |
ISSN: | 2663-4899 |
Розташовується у зібраннях: | 2023 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 31 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
КОНЦЕПТ СЛОВА У СУЧАСНІЙ РЕЦЕПЦІЇ ТРАДИЦІЙНО-ОБРАЗНОГО.pdf | 365.36 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.