Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64134
Title: | Fantastic as an element of romanticism on the example of the work «The Island» by J. Byron |
Other Titles: | Фантастичне як елемент романтизму на прикладі твору «Острів» Дж. Байрона |
Authors: | Reva, I. А. Рева, Ірина Анатоліївна |
Keywords: | fantasy, fantasy literature, hermeneutic structure, fantastic, artistic method, author’s interest, фантазія, фентезі література, герменевтична структура, фантастичне, художній метод, авторський інтерес |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Reva, I. А. Fantastic as an element of romanticism on the example of the work «The Island» by J. Byron / I. А. Reva // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 31. – С. 241–245. – Бібліогр.: с. 245 (7 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/31/42.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | The research characterizes the meaning of the term «fantasy» as one of the main components hermeneutic construction
literary work. The concept of «fantastic» and the main features of the fantastic, in particular fantasy and the fantastic
assumption of the poetic work have analyzed. It was revealed that the fantastic is an element of artistic worldview, which
is objectified in the poetic works of romanticism. Attention is paid on the principles of hermeneutic literary structure in
poetic works of the late 18th − early 19th centuries. The general concept of the factors of formation artistic method has
considered. From the point of view defining the main features of the artistic method, it has been proven that J. Byron is a
bright representative of the era romanticism, who in his own works clearly highlighted the features and aesthetic positions
of the period late 18th - early 19th centuries. As a result of the conducted research, the relationship between the fantastic
and the genre of the poetic work has singled out, using an example work «The Island» by J. Byron’s. In the work «The
Island» by J. Byron, the fantastic has defined as a means of new logical connections, which differs from other signs of
romanticism such as «comic», «language play», «wit». According to stylistic correspondences, the construction of the
basis fantastic is outlined, which includes metaphors with the creation of an implicit game aspect with an open semantic
game. The article substantiates the importance of understanding the concept of «author’s interest» when writing a poetic
work of the Romantic era. The author’s interest in the work «The Island» by J. Byron acts as an aesthetic category of
expression that can cause intellectual experiences of the value order perception of the author and the reader as in whole.
On the examples of the work «The Island» by J. Byron were showed certain factors of building the author's interest such
as: a vividly individual, strongly personal form of emotional and intellectual experience of the world, which distinguishes
the author’s worldview; relevance, importance of the issues with which the subject of the story in the work is connected;
emotional expressiveness, accuracy and correspondence of the expressions used in the work through language content
means; the integrity of the work that is mutual correspondence, the subordination of all its separate and distinct elements
to the artistic and ideological goal set by the author. У дослідженні охарактеризовано зміст терміну «фантазія» як один із головних компонентів герменевтичної побудови літературного твору. Проаналізовано поняття «фантастичне» та головні риси фантастичного, зокрема фентезі, фантастичне припущення поетичного твору. Виявлено, що фантастичне є елементом художнього світосприйняття, який об’єктивується у поетичних творах романтизму. Звернено увагу на принципи герменевтичної літературної структури в поетичних творах періоду кінця XVIII − початку XIX ст. Розглянуто загальну концепцію факторів формування художнього методу. З погляду визначення основних ознак художнього методу доведено, що Дж. Байрон є яскравим представником епохи романтизму, котрий у власних творах чітко висвітлив риси, естетичні позиції періоду кінця XVIII − початку XIX ст. Унаслідок проведеного дослідження виокремлено взаємозв’язок фантастичного з жанром поетичного твору на прикладі доробку «Острів» Дж. Байрона. У творі «Острів» Дж. Байрона визначено фантастичне як засіб нових логічних зв’язків, що має різницю з іншими ознаками романтизму таким як «комічне», «мовна гра», «дотеп». За стилістичними відповідностями окреслено побудову основи фантастичного до якої входять метафори із створенням імпліцитного ігрового аспекту з відкритою смисловою грою. У статті обґрунтовано важливість розуміння поняття «авторський інтерес» при написанні поетичного твору епохи романтизму. Авторський інтерес у творі «Острів» Дж. Байрона виступає як естетична категорія вираження, що здатна викликати інтелектуальні переживання ціннісного порядку сприйняття автора та читача в цілому. На прикладах твору «Острів» Дж. Байрона показано певні чинники побудови авторського інтересу, а саме: яскраво-індивідуальна, підкреслено-особистісна форма емоційно-інтелектуального переживання світу, котре відрізняє авторське світобачення; актуальність, вагомість проблематики з якою пов’я-заний предмет розповіді у творі; емоційна виразність, точність відповідність висловів, які застосовуються у творі через мовні змістові засоби; цілісність твору, тобто взаємовідповідність, підпорядкованість усіх його окремих і розрізнених елементів тій художній та ідейній меті, яку ставить перед собою автор. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64134 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | Закарпатські філологічні студії Випуск 31 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FANTASTIC AS AN ELEMENT OF ROMANTICISM ON THE EXAMPLE.pdf | 326.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.