Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64186
Title: | Джерела інформації як предмет мовного дослідження у немовному ЗВО |
Other Titles: | Sources of information as a subject of language studies in a non-lingual high school |
Authors: | Дузь, Л. І. |
Keywords: | джерелознавство, українська мова як іноземна, науковий гурток, результати науково-дослідницької роботи, достовірність інформації, source studie, Ukrainian as a foreign language, scientific circle, results of scientific research work, reliability of information |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Дузь, Л. І. Джерела інформації як предмет мовного дослідження у немовному ЗВО / Л. І. Дузь // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 1, вип. 32. – С. 26–31. – Бібліогр.: с. 31 (23 назви); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/32/part_1/6.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | Стаття присвячена джерелознавчому напряму мовної науково-дослідницької роботи студентів у немовних
ЗВО. Завданням опрацювання джерельної бази на третьому кваліфікаційному рівні визнано вищий рівень обробки
інформації та її продукування. Критеріями оцінки мовної науково-дослідницької творчості здобувачів обрано її
сплановані, ідентифіковані й оцінені результати. Предметно вивчено початковий етап наукової роботи, пов'язаний
з вибором та аналізом джерел інформації. Наголошено на значенні обізнаності здобувачів з проблемою інтелектуальної власності, важливості усвідомлення ними дослідженості теми та власної дослідницької мети. Акцентовано
принцип поваги до інтелектуальних набутків як провідну науково-етичну засаду дослідництва. Мотивовано доцільність обрання джерельної бази предметом гуманітарних досліджень. Розкрито організаційну, методичну та методологічну роль лінгводидакта в забезпеченні іноземного здобувача інструментарієм обробки інформаційних матеріалів. Наголошено на врахуванні рівня мовної підготовки, культурологічних знань, навичок дослідницької роботи
іноземних здобувачів. Проаналізовано й обґрунтовано двохетапний підхід до опрацювання іноземними аспірантами джерел за темою. Запропоновано способи навчальної обробки іноземцями вторинних джерел як достовірної бази українознавчого дослідження. Розкрито методику опрацювання матеріалів глобальної бази як первинної
інформації. Доведено, що аналіз первинної інформаційної бази допомагає іноземним здобувачам усвідомити практичне значення понять інтелектуальна власність і наукова достовірність, сприяє виробленню дослідницької
системності, наполегливості, критичності та самокритичності, готує до створення інноваційного наукового продукту.
Наведено наукові результати та визначено компетентнісні якості, що їх здобувають аспіранти-іноземці у ході джерелознавчих досліджень. The article is devoted to the source science direction of linguistic research work of students in non-linguistic higher education institutions. The task of processing the source database at the third qualification level is recognized as a higher level of information processing and its production. Its planned, identified and evaluated results were chosen as the criteria for evaluating the language research creativity of the aquirers. The initial stage of scientific work related to the selection and analysis of information sources is studied. Emphasis is placed on the importance of the acquirers' awareness of the problem of intellectual property, as well as their awareness of the researched topic and their own research goal. The principle of respect for intellectual property is emphasized as the leading scientific and ethical basis of research. The expediency of choosing the source base as a subject of humanitarian research is motivated. The organizational, methodical and methodological role of the linguist in providing the foreign acquirer with tools for processing information materials is revealed. Emphasis is placed on taking into account the level of language training, cultural knowledge, and research skills of foreign applicants. The two-stage approach to processing sources by topic by foreign graduate students is analyzed and substantiated. Methods of educational processing of secondary sources by foreigners as a reliable basis of Ukrainian studies are proposed. The method of processing the materials of the global database as primary information is revealed. It has been proven that the analysis of the primary information base helps foreign acquirers to understand the practical meaning of the concepts of intellectual property and scientific credibility, contributes to the development of research systematicity, persistence, criticality and self-criticism, prepares for the creation of an innovative scientific product. The scientific results are presented and the competence qualities that foreign graduate students acquire in the course of source studies are determined. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64186 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | Закарпатські філологічні студії Випуск 32 Том 1 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ ЯК ПРЕДМЕТ МОВНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ.pdf | 486.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.